יוון הודיעה על תוכנית לרכישת האג"ח שלה; האם זה יספיק?

המדינה מוכת החובות הודיעה באופן רשמי על תוכנית לרכישת האג"ח שלה באמצעות מכרזי אג"ח גרמנים ■ לפי הדיווחים, תוכנית זו תסייע למלווים של המדינה החובות שלה לרמות מתונות

יוון הודיעה היום (ב') כי תבצע רכישה עצמית של האג"ח שלה באמצעות מכרזי אג"ח גרמנים, זאת כחלק מהמאמצים שהיא עושה לצמצם את חובותיה ולעמוד ביעדי החוב שהציבו לה נציגי הטרויקה. (על כך בהמשך)

לפי הדיווח שפורסם ב"רויטרס", הרכישה העצמית היא מרכיב חיוני שיסייע למלווים החיצוניים של יוון להחזיר את החובות שלה לרמות מתונות, כך שהצלחת תוכנית הרכישה העצמית תסלול את הדרך למדינה מוכת החובות להשיג מימון ארוך טווח כדי להימנע מחדלות פרעון וכן כדי לקבל את הנתח הנוסף בחבילת החילוץ בהיקף של כ-35 מיליארד אירו.

אומנם עוד לפני כשבוע דווח על כוונתה של יוון להוציא לפועל תוכנית לרכישה עצמית, אך בשווקים היו קיימים הרבה ספקות לגבי התוכנית והאם היא באמת תשכנע את מחזיקי האג"ח של יוון לחתוך כ-20 מיליארד אירו מהחוב - היעד שהוצב ע"י נציגי הטרויקה.

כאמור, לפני כשבוע החליטו נציגי היורוגרופ (פורום שרי האוצר של גוש האירו) כי יוון תקבל בהמשך החודש עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע, כאשר במקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020.