מכה קשה לקובי אמסלם: אגף השכר מתרוקן מבכיריו

שני המנהלים הבכירים באגף יפרשו בסוף ינואר ■ מדובר בברק שטרוזברג, המחזיק את התיקים הכבדים באגף ועל אהרון (אהרל'ה) עוזיאלי, הסגן הוותיק והמנוסה ביותר באגף

מכה קשה לממונה על השכר החדש במשרד האוצר, קובי אמסלם: שני המנהלים הבכירים באגף יפרשו בסוף ינואר. כך נודע ל"גלובס". מדובר בברק שטרוזברג (39), המחזיק את התיקים הכבדים באגף - לרבות חברת חשמל, הנמלים ורשות השידור - ועל אהרון (אהרל'ה) עוזיאלי (59), הסגן הוותיק והמנוסה ביותר, העובד באגף זה 18 שנה בקירוב, ומי שחתום על הפחתות השכר לעובדים, לגמלאים ולבכירים בבנק ישראל.

שטרוזברג ועוזיאלי התמודדו בשנה האחרונה על תפקיד הממונה על השכר. כזכור, שר האוצר, יובל שטייניץ, בחר באופן מפתיע באמסלם, שהיה הסגן החדש ביותר באגף בזמנו. ל"גלובס" נודע כי אמסלם ניסה בחודשים האחרונים לשכנע את שני הבכירים להישאר באגף - כאמור, ללא הצלחה.

שטרוזברג היה המועמד שעליו המליץ אילן לוין, הממונה על השכר שפרש השנה, אך השר שטייניץ סירב לקבל את המלצתו. נזכיר כי בשנה האחרונה פרש גם שמואל נחמני, מייסד ומנהל מחלקת האכיפה של האגף, שעבד בו במשך 20 שנה.

שנה קריטית

2013 תהיה שנה קריטית בעבור אגף השכר מכמה סיבות. ראשית, במסגרת התוכנית הכלכלית לשנתיים הבאות (2013-2014) האוצר מתכנן צעדים חשובים שבהם לאגף השכר תפקיד קריטי: הפחתת השכר והתנאים לעובדי המגזר הציבורי, ההוצאה העיקרית בתקציב המדינה; וגם ביטול הפטור ממס על קרנות השתלמות, מהלך שזוכה זה שנים רבות להתנגדות נחרצת של ההסתדרות.

כמו כן, בשנה הבאה צפוי להיחתם הסכם קיבוצי חדש למגזר הציבורי, שבו השלכות מרחיקות לכת על תקציב המדינה לשלוש השנים הבאות. יתרה מזו, האוצר מתכנן, מיד אחרי הבחירות, לקדם את הרפורמה בחברת החשמל, אשר במסגרתה סוגיית הפיצוי לעובדים וביטול הטבת חשמל חינם קריטיים ביותר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מדובר בתהליך טבעי, שמביא עמו גם התחדשות של האגף. היום נבחרו לכהן שני סגנים בכירים חדשים שעובדים באגף שנים רבות. בחירתם תחזק את יכולות האגף להתמודד עם המורכבות שקיימת בתחום".