טבע חתמה על הסכם מסחור עם חברת גלינה האמריקאית

במסגרת ההסכם עם חברת הביוטכנולוגיה טבע תהיה אחראית על מסחור תרופת ה-NeuVax לטיפול בסרטן השד בארץ ■ בנוסף לכך, טבע תספק גם תמיכה כספית לפיתוח התרופה בארץ

חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית גלינה, המתמחה ביצירת טיפולים לסרטן, הודיעה היום (ג') על חתימת הסכם מסחור עם חברת טבע למסחור תרופת ה-NeuVax שלה לטיפול בסרטן השד בישראל.

במסגרת ההסכם, טבע תטפל בכל תהליך הרישום של התרופה בישראל כולל השגת כל האישורים הדרושים, תספק תמיכה כספית להמשך הפיתוח והמסחור של התרופה באזור. בהודעה של החברה לא נמסרו פרטיים מדוייקים לגבי הצד הפיננסים של העסקה, אך העסקה כוללת תשלומי תמלוגים מכובדים לחברת גלינה על מכירות עתידיות של התרופה.

"ההסכם הזה הינו הצעד הראשון באסטרטגיית המסחור הגלובלית שלנו", אמר ד"ר מארק אן, יו"ר ומנכ"ל חברת גלינה בתגובה לחתימה על ההסכם. "טבע הינה חברה בקנה מידה עולמי וחברת תרופות גדולה בישראל. אנחנו מצפים בקוצר רוח לתמיכה הכספית שלה להשגת מטרות הפיתוח שלנו בישראל.

4 ניסויים קלינים יתבצעו בישראל כחלק מהשלב השלישי של הניסויים של תרופת ה-NeuVax, שכאמור נועדה לטפל בסרטן השד. "אנחנו מתחילים במסע מרגש לאופקים חדשים לטיפול בשלבים הראושנים של סרטן השד. במחקר הזה אנחנו מחזקים את מערכת החיסון בגוף כדי שתוכל לחסל תאים סרטניים שנשארו בגוף לאחר הטיפול העיקרי", אמרה ד"ר נועה אפרת בן-ברוך, ראש המחלקה האונקולוגית בבית החולים הקפלן, ומי שעומדת להשתתף כחוקרת בניסוי הקליני של התרופה בארץ.