ארה"ב: סקר ה-ADP איכזב, מדד ה-ISM עלה ל-54.7 נק'

(עדכון) תחזיות האנליסטים לגבי ה-ADP הצביעו על יצירה של כ-130 אלף משרות לאחר שבאוקטובר נוצרו 157 אלף משרות ■ נתון הזמנות המפעלים עלה ב-0.8%

בעוד הממשל בארה"ב נמצא בדיונים לגבי הפתרון האידיאלי לצוק הפיסקלי הקרב ובא, היום (ד') פורסם סקר ה-ADP הבוחן את השינוי במספר המועסקים בסקטור הפרטי בחודש נובמבר ואותת לאנשי הממשל כי אם לא ימצא פתרון בקרוב הכלכלה תיכנס למיתון ומצב התעסוקה יחריף.

הסקר הראה כי בחודש נובמבר נוספו לסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות ) 118 אלף משרות, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו ליצירת כ-130 אלף משרות ולאחר שבחודש אוקטובר נוספו 157 אלף משרות.

כלכלנים ב-ADP ציינו כי מספר המשרות הגדול ביותר נוצר בסקטור השירותים, כאשר בסקטור זה נוספו 114 אלף משרות. במגזר הבנייה נוספו כ-23 אלף משרות בעוד במגזר הייצור נרשמה ירידה של כ-16 אלף משרות.

נתון ה-ADP הוא מעין "מתאבן" שמפורסם יומיים לפני דוח התעסוקה (ביום שישי). צפי האנליסטים צופים כי מספר המשרות שיווצרו במשק האמריקני יעמוד על 80 אלף בלבד ואילו שיעור האבטלה שיפורסם במקביל יוותר על כנו - 7.9%.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש (ISM) שרשם קריאה של 54.7 נקודות בנובמבר, מעל צפי האנליסטים שעמד על 53.6 נקודות. במקביל פורסם גם נתון הזמנות המפעלים לחודש אוקטובר, שעלה ב-0.8% לעומת צפי האנליסטים שצפה כי יוותר ללא שינוי.