אייל שני מגיב להחלטת אלשיך: "אני משלם כפול לנושים"

לאחר ששופטת ביהמ"ש המחוזי ורדה אלשיך הוציאה צו מאסר לשני, הוא הגיב וטען כי ב-3 השנים האחרונות הוא שילם לנושיו כפול ממה שנדרש - 50 אלף שקל ■ שני: "המסעדות האלה אינן שייכות לי אלא לאדם יקר בחיי ששמו שחר סגל"

השף אייל שני צפוי להיכנס לכלא ביום א' הקרוב אם לא ישלם את חובותיו - כך קבעה היום שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך. בתגובה לדברים ציין שני כי הוא עושה הכל כדי לפרוע את חובותיו, וכי סכומי ההחזרים שהשית עליו בית המשפט הם "חסרי תקדים".

הערב (ד') התייצב המסעדן והגיב להחלטה בעניינו: "אני לא בדרך לכלא, אמשיך לכבד את החלטות בית המשפט כמו שהקפדתי במשך השנים". לכשנשאל מהו הצעד הבא שינקוט בנושא, ציין כי בכוונתו להגיש שלושה ערעורים בבית המשפט העליון בעוד כשבועיים. "בית המשפט השית עליי דבר חסר תקדים", אמר שני.

השף טען כי "מעולם לא חייבו אדם לשלם סכומים חודשים כאלה - 25 אלף שקלים בחודש. מתוך רצון אמיתי וכן לעמוד בהחלטות בית המשפט ולסיים את הפרשה - אני מעביר סכום כפול כל חודש, שלא כולל מסים למדינת ישראל". במשך השנים נשמעו טענות קשות לגבי השף, שלפיהן הוא מציג מצג שווא שהוא אינו בעליהן של המסעדות - אלא עובד זוטר. "הדברים הללו מעולם לא הוכחו בבית המשפט", אמר שני. "כמו כן, המסעדות אינן שייכות לי - אלא לאדם יקר בחיי ששמו שחר סגל".

הוא המשיך ותקף את המערכת המשפטית, וציין כי ישנם מספר עורכי דין ש"רוכבים" על הצלחתו. "אייל שני זה שם שמוכר הרבה דברים, והוא נוצר כדי לייצר תרבות ולמכור אוכל לאנשים", אמר והדגיש: "עורך דין יכול לעשות קריירה על השם הזה". שני המשיך ואמר, כי בטווח הזמן הנראה לעין בכוונתו "לתקן את חיי שנהרסו לפני 12 שנה".

הוא המשיך ושיבח את פועלו במשך השנים, כשציין כי "במשך 25 שנים אני עומד בראש כת המאמינה שביכולתה ליצור אושר גדול במדינה. כל העוסקים במלאכה מקיימים את המשנה הזאת - ואני חושב שאנחנו הופכים את תל אביב לעיר מאושרת. זה מעורר פרסום וקנאה".

בהחלטתה קבעה השופטת אלשיך, כי שני מפר באופן קבוע את הסדרי התשלומים לנושיו. "אין ספק כי הדבר עשוי להוות מכה קשה לחייב, המורגל ברמת חיים גבוהה מאוד", נכתב. "אולם, במלוא הכבוד הראוי, הרי שכאשר הופך אדם לפושט רגל - חובתו לשלם", הוסיפה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, והדגישה: "שקלתי את הדברים, שקול היטב, ולא בלב קל הנני מורה על מאסרו של החייב".

עוד קבעה השופטת, כי "הוכח שהחייב מסר הצהרות שקריות בדבר הכנסותיו מן המסעדות. בפועל, הוא אינו שכיר, אלא שותף החולק עם הבעלים ה'רשמי' של המסעדות את ההכנסות".