האוצר דורש ממנכ"ל בר-אילן להשיב עד 400 אלף שקל

חיים גליק עומד בלב הדוח החריף של מבקר המדינה על חריגות קשות במוסד האקדמי ■ סכום ההשבה מורכב משני רכיבים עיקריים: הטבה כפולה הקשורה לאחזקת רכב ותשלומי שכר גבוהים לעומת אלה שאישר הממונה על השכר

אגף השכר במשרד האוצר שיגר היום (ה') מכתב למנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן, חיים גליק, ובו דרישה להשבת כספים, ומכתב לנשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה, ובו דרישה להימנע מביצוע כל תשלום לגליק בגין פרישתו ללא אישורו המפורט של הממונה על השכר - כך נודע ל"גלובס". גליק עומד בלב הדוח החריף של מבקר המדינה על חריגות קשות במוסד האקדמי.

עוד נודע כי לפי חישובי אגף השכר, חריגות השכר שקיבל גליק שלא באישור הממונה ובניגוד לכללים נאמדות ב-300-400 אלף שקל, אך מפאת אילוצים משפטיים, סכום ההשבה הסופי יעמוד על 200 אלף שקל בקירוב.

לפי מידע שהגיע ל"גלובס", סכום ההשבה מורכב משני רכיבים עיקריים: הטבה כפולה בכל הקשור לאחזקת רכב, ותשלומי שכר גבוהים לעומת אלה שאישר הממונה על השכר. לגבי הסעיף הראשון, סכום ההשבה נאמד ב-90 אלף שקל. לגבי השכר, קיבל גליק, לפי הערכות, 6,000 שקל בממוצע בחודש שלא כדין ולא אישור, במשך כ-4 שנים לפחות, קרי 300 אלף שקל בקירוב.

נזכיר כי אגף השכר באוצר היה זה שאיתר את חריגות השכר בבר-אילן כבר בתחילת 2011. האגף העביר כ-150 עמודים ובהם החומרים העיקריים, שבסופו של דבר מהווים את היסודות של דוח המבקר. יתרה מזו, כבר בפברואר 2012 הגיע גליק בעצמו לשימוע באגף השכר, אחרי שבתחילת 2011 החלו בכירי האגף להתריע ולבדוק את החריגות במוסד האקדמי.

במכתב ששוגר היום לגליק ניתנו לו 7 ימים להגיב על ההאשמות נגדו.

במכתב ששוגר לקוה, הממונה על השכר אוסר עליו איסור מוחלט על תשלום כל סכום לגליק בשל פרישתו מהתפקיד, לרבות דמי הסתגלות, ימי מחלה, ימי חופשה ואף רכיבים פנסיוניים כקופות גמל וקרנות השתלמות. זאת, לנוכח הדרישה מגליק להשיב כספים.

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: "האוניברסיטה תפעל בנושא מול הממונה על השכר בשקיפות מלאה. בהסכם שהושג עם הממונה הקודם על השכר, אילן לוין, ועם סגנו הנוכחי של הממונה, קובי בר-נתן, נקבע כי ההחזרים, ככל שיוחלט עליהם, יינתנו בהתאם למה שיוסכם עם ועד ראשי האוניברסיטאות בנוגע לשכרם של בעלי תפקידים בכירים בכל האוניברסיטאות".