הסכם קיבוצי לעובדי הרכבת: תוספת שכר של 20%

ההסתדרות חתמה על הסכם עבודה קיבוצי לעובדי הרכבת ■ תנאיהם של עובדי דור ב' יושוו לעובדי דור א', יוגדלו ההפרשות לקופ"ג וכ-80 עובדים תפעוליים בחוזה אישי ייקלטו בהסכם הקיבוצי

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וועד עובדי הרכבת חתמו אמש (ה') על הסכם עבודה קיבוצי ברכבת, במסגרתו יקבלו כלל עובדי הרכבת מענק חתימה בסך 12 אלף שקל ותוספת שכר של כ-20% שתינתן במספר פעימות. כמו כן העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי.

עוד הוסכם כי יושוו תנאיהם של עובדי דור ב' לתנאיהם של עובדי דור א', לרבות דמי הבראה, מעונות, קייטנות ולכלכלה בשעות הנוספות וכן כי כ-80 עובדים תפעוליים בהסכם הפיתוח המועסקים בחוזים אישיים כעובדי הרכבת ייכנסו להסכם הקיבוצי.

כמו כן יוגדלו ההפרשות לקופות גמל, לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד ובמטענים. בנוסף עובד בעל וותק של 15 שנה ברכבת שאין לו תואר אקדמי יוכל להתמודד למכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי. עובדי מוקד התמיכה והפעלה וטכנאי השטח באגף המחשוב יועסקו אף הם בהסכם הקיבוצי, כמו גם המתדלקים והקופאיות, להן יינתן מענק חד פעמי בסך 1,000 שקל. בנוסף הושג כי תחזוקת המסילה תבוצע על ידי עובדי הרכבת וכי יוגדל הגיל לזכאות לכרטיס חינם לילדי עובדי הרכבת מגיל 18 לגיל 25.

בהסכם נקבע עוד כי 70% מתחזוקת הקרונות העתידית יטופלו בידי עובדי התחזוקה של הרכבת ולא יוצאו למיקור חוץ. כמו-כן הוסכם כי כל עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים של הרכבת יעשה ע"י עובדי הרכבת בלבד. זאת למרות הקמתה של חברת בת למטענים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן: "מדובר בהסכם ראוי המחזק הן את העבודה המאורגנת ברכבת והן את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. חשיבות נוספת בהסכם הינה שעבודת התחזוקה תישאר בידי עובדי הרכבת ברובה המוחלט. ההסתדרות תמשיך ותלווה את עובדי הרכבת ותהיה המגן שלהם לכל אשר יצטרכו".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: "לאחר מאבק ארוך ואינטנסיבי הגענו להסכם ראוי המגן על הביטחון התעסוקתי של עובדי הרכבת ותוספות שכר ראויות כאשר רוב רובו המוחלט של עבודת התחזוקה נשאר אצל עובדי הרכבת".