הוא חוזר: ברלוסקוני הודיע כי יתמודד בבחירות באיטליה

ברלוסקוני הודיע היום כי הוא יתמודד לתפקיד ראש ממשלת איטליה בבחירות שייערכו בשנה הקרובה ■ "אני נכנס למירוץ על מנת לנצח" ■ ההודעה על חזרתו מסר ברלוסקוני במהלך ביקור במתקן האימון של קבוצת AC מילאן

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני הודיע היום לעיתונאים כי הוא מתכוון להתמודד על תפקיד ראש ממשלת איטליה בבחירות שיערכו במהלך השנה הבאה, כך מדווחת היום סוכנות הידיעות "רויטרס"

את הדברים אמר ברלוסקוני היום במהלך ביקור שלו במתקן האימונים של קבוצת AC מילאן שנמצאת בבעלותו. "אני הולך להתמודד ואני הולך לנצח", אמר ברלוסקוני לעיתונאים. "ושוב אני עושה זאת מתוך תחושת אחריות". הדברים של ברלוסקוני שמים קץ לשמועות והספקולציות שהתרוצצו בחודשים האחרים לגבי תוכניותיו הפוליטיות של טייקון התקשורת.

הדברים של ברלוסקוני באים יומיים אחרי שמפלגתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר, מפלגת העם החופשי, משכה את התמיכה שלה בממשלת הטכנוקרט המכהנת כיום באיטליה בראשות מריו מונטי, ובכך למעשה גוברים הסיכויים להקדמת מועד הבחירות במדינה. על רקע המהלך הזה הבורסה באיטליה רשמה ירידות ביומיים האחרונים.

ברלוסקוני אמר כי המפלגה שלו תתמוך בהצעות החוק שממשלת מונטי מתכוונת להעביר כולל התקציב לשנה הבאה, וכי הוא מסכים לקיים את הבחירות הכלליות במדינה בתאריך ה-10 במארס. בכך הפריך ברלוסקוני את החששות מכך שהקריסה של ממשלת מונטי קרובה.

נזכיר שלפני כשנה נאלץ ברלוסקוני להתפטר מתפקידו בתור ראש ממשלת איטליה לאחר לחץ ציבורי ובינלאומי כבד על רקע המצב הכלכלי הקשה שנקלעה אליו המדינה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו. נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו החליט על הקמת ממשלת טכנוקרט בראשות מריו מונטי, בכיר לשעבר בבנק המרכזי האירופי. מאז ועד היום הצליח מונטי לייצב את הכלכלה האיטלקית על ידי יישום תוכניות צנע.

לפני כחודש וחצי בית המשפט במילאנו גזר על ברלוסקוני, 4 שנות מאסר בגין העלמת מס. ברלוסקוני, לצד בכירים נוספים באימפריית המדיה שבבעלותו, מדיה-סט, הורשע בכך שהוא לא הצהיר על תשלומים בגין זכויות לשידור סרטים אמריקניים באיטליה, על מנת להימנע מתשלום מסים. בית המשפט אסר עליו להיכנס לפוליטיקה במשך 5 שנים. אך מספר שעות לאחר מתן גזר הדין, בית המשפט ביטל את רוב העונשים שהוטלו על ברלוסקוני.