"יש דרישה גבוהה מאוד לעובדים בתחום המחשבים"

ד"ר קרייג נסלר מאוניברסיטת A&M בטקסס בפאנל שנגע לקיימות ואנרגיה מתחדשת בוועידת ישראל לעסקים: "אנחנו מאמינים שאנרגיה וייצור מזון צריכים להיות מופרדים"

טקסס אמנם מקושרת עם נפט, גז ואזור יבש ממים, אך נראה שיש לאזור יתרונות רבים מבחינה גיאוגרפית, כפי שהסביר היום ד"ר קרייג נסלר מאוניברסיטת A&M בטקסס, במסגרת פאנל שנגע לקיימות ואנרגיה מתחדשת בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

"ממערב עד למזרח, הקרקע והאקלים משתנים מאזור יבשים לאזורים ימיים, ובדרום מדובר על אזורים חמים במיוחד אך צפונה משם הטמפרטורות משתנות". נסלר סיפר על פרויקטים שונים שלפיהם פועלת תוכנת AgriLife באוניברסיטת A&M בטקסס, במסגרתם מנוהלים כ-40 פרויקטים מול חברות כמו Chevron, Cers, מדינת טקסס, ממשלת ארה"ב ועוד.

באוניברסיטה נעשים מחקרים שונים על קיימות ועל ניצול נכון של הקרקעות, אך נסלר הדגיש כי הם לא משתמשים בקרקעות שמיועדות לגידול מזון. "אנחנו מאמינים שאנרגיה וייצור מזון צריכים להיות מופרדים".

הדיון סביב ניצול קרקעות, הביא את נתי ברק, מנהל תחום אחריות תאגידית בנטפים, לספר על הקמת החברות ואיך הטפטפות שלה הצליחו לשנות מציאות קיימת בטקסס ובכלל בעולם, בכל הקשור לעזרה בטיפול בקרקעות לגידול ובכלל. לדבריו, העובדה שהם בעצמם הגיעו מהשטח עוזרת מאוד. "אנחנו חקלאים והלקוח הסופי שלנו הוא חקלאי. אנחנו יכולים לדבר עם חקלאי גדול בטקסס או חקלאי קטן בסין ואנחנו מקיימים דיאלוג פורה ולומדים אחד מהשני".

בפאנל נוסף שהתקיים ודן בטכנולוגיות מידע ורפואה ובקשר לטקסס, התייחס ד"ר צבי יניב, מנכ"ל חברת Applied Nanotech, לדמיון הקיים בין ישראל לטקסס. "גם ישראל וגם טקסס לא רק צמאות למים אלא גם צמאות לטכנולוגיה ולחדשנות. הן דומות בתחומי ההשקעות שלהן, כמו ביטחון, מים, ננו טכנולוגיה, ביומד ומדעי החיים ומחשבים".

עוד הוסיף כי "אנחנו על אותו המסלול ויש לנו הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה. זה מתחיל בהשקעות הון סיכון, טכנולוגיות מידע ובתעשיות מים". לדבריו, יש דרישה גבוהה מאוד בטקסס לעובדים בתחום המחשבים וה-IT כמו אנליסטים, מהנדסי תוכנה, מהנדסי אלקטרוניקה ועוד. למעשה, עד 2016 צפוי להירשם גידול דו-ספרתי בדרישה לעובדים בתחומים אלה.

ואם כבר טכנולוגיות מידע, ד"ר ערן הלפרן, מנכ"ל המרכז הרפואי רבין, סיפר על החשיבות של ניתוח ומדידת מידע גם בתחום הרפואי. "איך קובעים מהו בית חולים טוב? בעוד שבבית חולים פרטי אפשר להסתכל על גרף ההכנסות, בבתי חולים של הכללית או של המדינה, מבצעים ניתוחים ואנליזה כדי להגיע לתשובה". כך, סיפר הלפרן, נבדקים מדדי שירות, מדדים קליניים, מדדי פעילות ומדדי תשומות. "אנחנו בודקים כמה שעות לוקח לעשות טיפול קטטר למשל, כדי להבין בשורה התחתונה איפה אנחנו עומדים", הסביר.