הרווח הכולל של ארה"ב ממכירת AIG זינק ל-22 מיליארד ד'

הממשלה הודיעה כי בכוונתה לממש את יתרת מניות AIG שברשותה במחיר של 32.5 דולר למניה ■ המכירה צפויה להכניס לה כ-7.6 מיליארד דולר ■ ארה"ב העניקה סיוע ל-AIG בהיקף של כ-182 מיליארד ד' ב-2008

ממשלת ארה"ב הודיעה היום (ג') כי בכוונתה למכור את יתרת מניות ענקית הביטוח הבינלאומית AIG שברשותה - יותר מ-234 מיליון מניות, תמורת מחיר של 32.5 דולר למניה. מכירת המניות צפויה להכניס לאוצר האמריקני כ-7.6 מיליארד דולר ובכך למעשה להעלות את הרווח הכולל של המדינה ממכירת מניות AIG לכ-22 מיליארד דולר.

ממשלת ארה"ב נחלצה לעזרת חברת הביטוח בשלהי 2008 לאחר שהמשבר הכלכלי הכניע אותה והיא עמדה בפני סיכון של חדלות פרעון שהיה מאיים על הכלכלה הגלובלית. הממשל העניק ל-AIG סיוע עצום בהיקף של כ-182 מיליארד דולר תמורת הלאמה זמנית של החברה. מאז, AIG מכרה נכסים בשווי של כ-65 מיליארד דולר כדי להחזיר את כספי הסיוע ולהחזיר את השליטה לידיה.

"הממשלה יכולה להכריז ניצחון, AIG תהיה משוחררת מכל שליטה ממשלתית והיא תשוב להיות עצמאית", אמר ג'וש סטירלינג, אנליסט בחברת Sanford C. Bernstein.

במסחר המוקדם עולה מניית החברה בכ-2% לרמה של כ-34 דולר, לאחר שאמש ננעלה בשער של 33.36 דולר והשלימה עלייה שנתית של 44%, הרבה מעל מדד הבנצ'מרק של ארה"ב, מדד ה-S&P 500 שרשם תשואה של 13% בלבד.