עורך הדין של ערוץ 10: "רשת פעלו כמו גנבים בחשיכה"

לאחר שביהמ"ש פסק לטובת לערוץ 10 בקרב מול רשת על זכויות השידור של "הישרדות", עו"ד ברוך כצמן, בא-כוחו של ערוץ 10, תוקף: "בית משפט זה לא סדרת ריאליטי באוקיינוס האטלנטי, ואי-אפשר לגנוב פסלונים ולצאת בלי כלום"

"ההתנהלות של רשת בפרשת 'הישרדות' היא מאוד בעייתית: הם ידעו שהמותג הזה מקושר באופן בלעדי עם ערוץ 10, ובכל זאת הלכו מאחורי הגב, כמו 'גנבים בחשיכה', וניסו לשדר את התוכנית אצלם".

כך אומר עו"ד ברוך (בוקי) כצמן, שמייצג את ערוץ 10 במאבק המשפטי מול זכיינית ערוץ 2 רשת על זכויות שידור התוכנית הפופולרית "הישרדות".

לפני כשבועיים זכה ערוץ 10, לא מעט בזכותו של כצמן, לניצחון חשוב בקרב המשפטי והכלכלי הזה. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל את תביעת ערוץ 10 נגד חברת castaway ופסק כי רשת לא תוכל להתקשר עמה ולהעביר אליה את התוכנית לשידור.

השופט גדעון גינת קבע כי יש ראיות לכאורה להפרת ההסכם בין ערוץ 10 לבין החברה, שמחייב אותה למצות משא-ומתן עם הערוץ לפני ניסיון למכור לגוף אחר. לדבריו, "לא ניתנה לערוץ 10 ההזדמנות לממש את האופציה הבלעדית לניהול משא-ומתן. לכן, ככל שערוץ 10 יהיה מעוניין, תנהל castaway משא-ומתן בנוגע לרכישת הזכויות בפורמט לעונה נוספת ב-3 החודשים הקרובים".

לדברי עו"ד כצמן, מתחילת ההליך שהתנהל בין ערוץ 10 לרשת "אמרתי שעם כל הכבוד, בית המשפט זה לא סדרת ריאליטי באוקיינוס האטלנטי, ואי-אפשר לגנוב פסלונים ולצאת בלי כלום. אמרתי גם שהם (רשת - ח' מ') מטפסים על עץ קוקוס גבוה מדי ואפילו רקוב - וצדקתי. אני חושב שבסך-הכול בית המשפט, בהחלטתו, קיבל את כל הטענות של ערוץ 10".

- בשורה התחתונה, גם ב-2013 נראה את "הישרדות" בערוץ 10?

"צריך להיות זהירים. רשת הגישו ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה. אני חושב שהוא חסר סיכוי, אבל אתה יודע, לפעמים צריך לנסות למצות את הכול. אני חושב שההחלטה של המחוזי בהחלט פתחה את הפתח להמשיך לראות את 'הישרדות' בערוץ 10. עם זאת, אני לא בטוח אם זה יהיה בשנה הזאת, אני מאוד מקווה שכן".

- האם ערוץ 10 מתכוון להגיש תביעת נזיקין נגד רשת בגלל הנזקים שנגרמו לו ובגלל שייתכן שהוא לא יוכל לשדר את "הישרדות" השנה?

"אכן, הגשנו בקשה לפיצול סעדים, ובין היתר נגיש תביעה כספית נגד החברה האנגלית ונגד רשת".

- בכמה כסף מדובר? איזה נזק נגרם, לטענתכם?

"בהנחה שערוץ 10 ימשיך בהתקשרות הטבעית עם החברה האנגלית, אז הנזק יהיה כמובן יותר קטן. בהתחלה דובר בעשרות מיליוני שקלים, אבל כרגע אנחנו לא שם, בעקבות ההחלטה של בית המשפט. מעבר לזה נגרמו עד היום נזקים כתוצאה מהעיכוב. מן הסתם תוגש תביעה כספית, אבל שוב אני לא יודע, אנחנו מנסים לפתור את הכול בחדרי-חדרים".

- אתה גם צופה ב"הישרדות"?

"אחרי שאני מייצג את ערוץ 10, אני חייב להגיד שאני צופה ב'הישרדות', אבל האמת היא שבני המשפחה שלי צופים ב'הישרדות', ואני מדי פעם".

- המשרד שלך, ואתה באופן אישי, מאוד מקורבים לשר המשפטים, יעקב נאמן, שהוא מייסדיה של הפירמה. האם זה מסייע לכם?

"זה ששר המשפטים הוא אחד מהמייסדים של הפירמה לא עוזר לנו בכלום. לפעמים חושבים שזה שאנחנו באים לבית המשפט ממשרד של שר המשפטים נותן לנו 'נקודות פור', אבל זה ממש לא נכון".

ברשת סירבו להגיב.

"התביעה של אשטרום שברה שיאים של ציניות"

עו"ד כצמן מייצג בימים אלה גם את טייקונית הנדל"ן ירדנה עובדיה, שנתבעת ב-50 מיליון שקל על-ידי חברת אשטרום בקשר לבניית בית-חולים בגינאה המשוונית. אשטרום טוענת, באמצעות עו"ד זאב שרף, כי עובדיה נטלה - שלא כדין - 50 מיליון שקל מכספים שהיו בחשבון משותף לה ולאשטרום.

כתב התביעה מגולל את סיפור השותפות בין אשטרום לעובדיה בפרויקט להקמת בית-החולים. בתביעה נטען כי "עובדיה ניצלה את זכות החתימה שהייתה לה בחשבון הפרויקט, על מנת להעביר סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק אחרים, שלקבוצת אשטרום אין כל קשר עימם".

כצמן שולל, מטבע הדברים, את הטענות נגד מרשתו ומעריך כי התביעה נגדה תידחה. לדבריו, לאשטרום לא הייתה התקשרות אישית עם עובדיה, וגם אין בידיה מסמך שמוכיח את טענותיה. "כל העדים והמומחים של אשטרום כבר נחקרו, ואין שום עדות או מסמך אחד שמראה שהתקבל הסכום, שהם טוענים לו".

טענה חדשה שמעלה כצמן בקשר לסכסוך היא שהעד המרכזי מטעם אשטרום, צדיק צדיק, ששימש נשיא חברת אשטרום אינטרנשיונל, צפוי לקבל כסף, אם התביעה תתקבל. "במהלך החקירה הנגדית, צדיק סיפר זאת לבית המשפט. התביעה נגד עובדיה פשוט שברה שיאים של ציניות", אומר כצמן.