למי נאמן עו"ד מורן מאירי

הרהור על המתרחש סביב תשלום ריבית אג"ח ד' של אי.די.בי

האירועים האחרונים סביב תשלום הריבית למחזיקי אג"ח ד' של אי.די.בי אחזקות, מעוררים מספר שאלות לגבי התנהלותו של נאמן הסדרה, עו"ד מורן מאירי, שקיבל החלטות שעשויות להתברר כהרות גורל עבור כלל מחזיקי האג"ח של החברה.

ההצבעה על הצעת אי.די.בי לדחיית תשלום האג"ח הקרוב הסתיימה פורמלית ביום ראשון בצהריים. כפי הנראה, לאחר ספירת המחזיקים ש"אינם טהורים", ונטרולם מההצבעה, היו בידי הנאמן תוצאות ההצבעה ביום שני.

אז גם נוכחה אי.די.בי לדעת שאין בידה את הרוב הדרוש לאישור הצעתה, ולכן ביקשה מנציגות מחזיקי האג"ח - שהתנגדה להצעה, להיפגש עמה לדיון דחוף ביום שלישי (אתמול), במטרה להגיע להסכמה שתמנע הליכה לבית המשפט.

על-אף שבשלב זה התוצאות היו בידיו, החליט עו"ד מאירי שלא לפרסם אותן, ודחה את המועד הקובע לתשלום ריבית האג"ח שנועד לאתמול, ביום אחד, תוך שהוא מנמק זאת ב"כדי לאפשר הידברות נוספת עם החברה, ולצורך הגנה על זכויות המחזיקים".

התשלום נדחה, ללא פיצוי

היות שפרסום תוצאות ההצבעה היה מגלה שהצעתה של אי.די.בי לא אושרה, המשמעות הייתה הליכה לבית המשפט שיכריע בסוגיית התשלום, בהיקף של 65 מיליון שקל.

בהחלטתו שלא לפרסם את התוצאות ולאפשר לצדדים לנהל מו"מ נוסף, לקח למעשה מאירי החלטה עבור מחזיקי איגרות החוב - לפיה עדיף להם להסכים כעת להצעת החברה בשיפור מסוים, מאשר שבית המשפט יתערב בעניינים שבין החברה ונושיה.

טיבה של החלטה זו עוד יתברר בעתיד עבור כלל מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, אבל כלל לא בטוח שהיא מייצגת נאמנה את האינטרס של מחזיקי סדרה ד', המהווים את רוב חוב האג"ח של החברה.

משמעות החלטה זו עבור המחזיקים, שבסופו של דבר הובילה לאישור הצעת אי.די.בי, היא שהתשלום המגיע להם נדחה ללא קבלת פיצוי, וזאת כאשר יש בידי החברה כיום די כסף לתשלום הריבית הנוכחי.