ארה"ב: ירידה של 29 אלף במספר התביעות החדשות לאבטלה

מגמת הירידה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה נמשכת ■ המכירות הקמעונאיות בחודש אוקטובר עלו ב-0.3% כשהצפי היה לעלייה של 0.4%

יום לאחר שהפדרל ריזרב הרחיב את תוכנית רכישות האג"ח שלו באמצעות הזרמה נוספת של 45 מיליארד דולר לשווקים על ידי רכישת אג"ח ממשלתיות, חוזרים המשקיעים להתרכז בנתוני המאקרו שהתפרסמו היום בארצות הברית.

כמדי שבוע, התפרסם היום נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8.12. מהנתונים עולה כי חלה ירידה של 29 אלף במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לרמה של 343 אלף תביעות חדשות לעומת 370 אלף תביעות בשבוע שקדם לו, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 375 אלף תביעות חדשות. הממוצע לארבע שבועות של התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד ב-27 אלף ל-381 אלף.

באותה שעה התפרסמו גם נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש נובמבר שהראו על עלייה של 0.3% לעומת ירידה של 0.3% שנרשמה בחודש אוקטובר, כשהצפי היה לעלייה של 0.4%. נתון המכירות, ללא מכירות של מכוניות, נשאר ללא שינוי בהתאם לצפי שישאר ללא שינוי בדומה לנתון שנרשם בחודש שקדם לו.

בנוסף לכך, התפרסם מדד המחירים ליצרן של חודש נובמבר שהצביע על ירידה של 0.8% לעומת ירידה של 0.2% בחודש אוקטובר כשהצפי היה לירידה של 0.5%.

בשעה 17:00 שעוננו התפרסמו נתוני המלאים העסקיים של חודש אוקטובר שעלו ב-0.4%, בהתאם לתחזיות וזאת לאחר עלייה של 0.7% בחודש ספטמבר.