עופר עיני נערך להסלמת המאבק בפלאפון

נשקלת האפשרות לממש את האיום מלפני שבועיים ולהביא לכך שעשרות ועדים גדולים וחזקים שנמנים עם מנויי פלאפון יידרשו להתנתק מהשירות של החברה

בוועד העובדים של פלאפון ובהסתדרות נערכים להסלים את הצעדים הארגוניים שבהם פתחו השבוע, במיוחד על רקע הגיבוי הפומבי והמפתיע שהעניק אמש (ד') היו"ר והבעלים של החברה, שאול אלוביץ', למנכ"ל גיל שרון.

ל"גלובס" נודע כי בשעות הצהריים כינס יו"ר ההסתדרות עופר עיני את ראשי הארגון יחד עם הוועד של פלאפון, כדי לגבש את מה שהוגדר על-ידי אחד מבכירי הארגון "תגובה מאוד ברורה".

בין היתר, כך נודע, נשקלת האפשרות לממש את האיום מלפני שבועיים, ולהביא לכך שעשרות ועדים גדולים וחזקים שנמנים עם המנויים של פלאפון יידרשו להתנתק מהשירות של החברה.

הצעד הזה נשקל בזהירות רבה, שכן הנהלת החברה עשויה להציג את הצעד הזה כאקט בריוני, שרק יפגע בחברה ובסופו של יום גם בעובדיה.

אלוביץ', נזכיר, שיגר אמש לעובדי החברה ולאמצעי התקשורת איגרת ובה הבעת תמיכה מוחלטת במנכ"ל גיל שרון, שרק השבוע עורר סערה ציבורית גם בקרב מעסיקים רבים, לאחר שהחליט לגרור בלילה רכבים צמודים של עובדים שהשתתפו בשביתה, אף שהיו בהם חפצים אישיים ובהם כסאות בטיחות לילדים.

"גיל פועל באישור, בסמכות, על-פי כל דין וביושרה מלאה, זאת במטרה להבטיח כי פלאפון תמשיך להעניק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר", כתב אלוביץ' באיגרת. בהמשך מנה אלוביץ' את כל מעלותיו של המנכ"ל, בהן הובלת השוק מבחינה פיננסית, הובלת מהלכים לשיפור מהירות הגלישה באינטרנט ועוד.

יחימוביץ': ניהול כושל

האיגרת של אלוביץ' נשלחה כתגובה מהירה במיוחד למכתב ששלחה לו מוקדם יותר אתמול יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', שבו קראה לאלוביץ' לכנס בהקדם את הדירקטוריון ולהביא לסיום תפקידו של גיל שרון. יחימוביץ' הסבירה את הדרישה לאור מה שכינתה "ההתנכלות שלו לעובדיו והניהול הכושל שלו, ששכר מופקע בצדו".

בכיר בהסתדרות טוען כי הוא לא הופתע לגלות כי המהלכים של הנהלת החברה זוכים לגיבוי מצד הבעלים, אולם הביע פליאה על הודעת הגיבוי הפומבית. "אתה חושב שאלוביץ' נהיה מיליארדר בלי להיות אדם דומיננטי? זה לא איש שגדל עם כפית זהב בפה, הוא עשה את הונו בעשר אצבעותיו. אני לא חושב שהוא יושב בחמ"ל של החברה, אבל אין לי ספק שהוא מעורב".

עובדי פלאפון החריפו גם היום (ה') את הצעדים הארגוניים, כאשר עובדים באגף הכספים הצטרפו אל העובדים השובתים בחטיבת ההנדסה, מערכות המידע, במרכז הלוגיסטי ובמוקדי השירות בירושלים ובאר-שבע.

בוועד העובדים ובהסתדרות טוענים כי לפחות מחצית מהעובדים במתקנים הללו אכן שובתים, בעוד שבהנהלה ממשכים להציג עסקים כרגיל וטוענים לאפס נזקים.

מהנהלת פלאפון נמסר: "אין לנו רצון לקחת חלק במאבק היחצ"ני של ההסתדרות. כ-4,250 מתוך 4,500 עובדי החברה בחרו שלא לשבות השבוע, והדבר מדבר בעד עצמו".