לפני הבחירות: התייקרות ברוב הרכבים הנפוצים בתחילת ינואר

בדיקת גלובס: יבואני הרכב צפויים לייקר את המשפחתיות ב-1 בינואר בכ- 2,000-4,000 שקל "עקב שחיקת שערי המטבע ועליית מחירי היצרנים"

יבואני הרכב נערכים לקראת העלאת מחירי רוב דגמי הרכב הנפוצים במחירונים החדשים, שיפורסמו ב-1 בינואר 2013. כך עולה מבדיקת "גלובס".

עליות המחיר צפויות להיות מתונות יחסית לתחזית הראשונית ולנוע בין כ-2,000 שקל ל-4,000 שקל במשפחתיות הפופולריות וכ-2,000 שקל בממוצע במחירי המשפחתיות הקומפקטיות ומכוניות הסופר מיני. חלק גדול מרכבי הכביש-שטח בגודל בינוני צפויים להתייקר בשיעור של 4,000-6,000 שקל ויותר. היקף ההתייקרות הסופי עתיד להיקבע בשבוע האחרון של החודש. בקיה עיקר ההתייקרויות יהיו בפלח המשפחתי. המשפחתית החדשה של החברה "הפורטה" תשווק מפברואר במחיר שינוע סביב 125-128 אלף שקל - עלייה משמעותית לעומת מחיר הפורטה הנוכחי, שנובע מהחלפה למודל גדול ומתוחכם יותר.

העלייה השנה צפויה להיות מקיפה ולכלול לא רק כלי רכב שנרכשים במטבע יפני אלא גם כלי רכב צמודי דולר כגון כלי רכב קוריאניים. בענף הרכב אומרים כי העליות נובעות משחיקה אינטנסיבית של שער השקל מול מטבעות היבוא בשנה החולפת ומהעלאת מחיר על ידי חלק מהיצרנים. בענף אומרים כי העלייה עדיין אינה משקפת את ההתייקרות הצפויה בעקבות עדכון "המס הירוק", שהייתה אמורה להתרחש בינואר אולם נדחתה משיקולי בחירות. בענף אומרים כי ההתייקרות הנוכחית עתידה "לרכך" חלק מההתייקרות, שהייתה צפויה ב-2013 בעקבות עדכון המס הירוק. בינתיים, חלק מחברות הליסינג החלו כבר להזרים הזמנות להצטיידות כדי להקדים את עליית המחירים ובעקבות הזמנות ספציפיות של ציי רכב שמעוניינים לשדרג ולהחליף כלי רכב לפני עליית שווי השימוש.

צפי להתייקרות בפלח המשפחתיות
 צפי להתייקרות בפלח המשפחתיות