ההמלצות החמות: מניות שהיכו את המדד במשך 8 שנים

כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר פירסמו סקירה מקיפה המסכמת את 2012 ומספקת תחזיות והמלצות ל-2013 ■ באופנהיימר מאמינים שהתיאבון לסיכון יגדל ב-2013 ומספקים רשימת מניות מעניינת ב-S&P 500

בסקירה שפירסמו כלכלני בית ההשקעות אופנהיימר, הם מסכמים את שנת 2012 ומספקים תחזיות והמלצות מעניינות לשנת 2013. במרכז הסקירה טוענים באופנהיימר כי המצב התנודתי שהיה ב-2012 וביטא את חשש המשקיעים ואת חוסר הוודאות, יימשך גם לתוך 2013 אך במידה פחותה יותר ולכן פרמיות הסיכון של שוק המניות עשויות לפחות ולהוות הזדמנות למשקיעים.

האם המגמה החיובית שחווינו בשנה האחרונה צפויה להימשך גם ב-2013? תוהים באופנהיימר. "להערכתנו, השווקים ימשיכו להפגין תנודתיות, כאשר גורמי סיכון ספציפיים עשויים להשתנות", כתבו כלכלני בית ההשקעות בסקירה והוסיפו כי כעת מוקד החששות עבר לנושא הצוק הפיסקלי בארה"ב, יותר מאשר המצב בגוש האירו.

"הכלכלה האמריקאית, בהנחה שה"צוק הפיסקלי" ימצא את פתרונו, עשויה לספק, לדעתנו הפתעות חיוביות מעבר לציפיה הזהירה של המשקיעים והאנליסטים", טוענים באופנהיימר ומוסיפים כי קיימים שני גורמים מרכזיים שיובילו את שינוי המגמה. ראשית, התאוששות שוק הנדל"ן האמריקאי ושנית, המהפכה בתחום האנרגיה שהוזילה באופן דרמטי את עלויות הפקת הגז הטבעי והנפט.

בבית ההשקעות מעדיפים את שוק המניות על פני שוק האג"ח, משום שלהערכתם, התיאבון לסיכון של המשקיעים צפוי לגדול, עניין שיטיב עם שוקי המניות (בייחוד באירופה), עם אפיקי אג"ח high-yield ועם אג"ח של מדינות מתפתחות. "אנו צופים ירידה של בפרמיית הסיכון מרמת השיא הנוכחית של כ-600 נ"ב, ובהתאם ביצועי יתר של שוק המניות ב-2013".

אז מהי "רשימת הזהב" של אופנהיימר? בבית ההשקעות מספקים רשימת מניות LARGE-CAP, הנסחרות ב-S&P 500 ובעלות שווי שוק של כ-10 מיליארד דולר ומעלה. כל המניות מדורגות בהמלצת Outperform והשיגו תשואה עודפת של 33% מאז 2005, תשואה עודפת של כ 17%- לעומת מדד ה-S&P 500.

ומה לגבי אירופה? רשימת המניות האירופאיות מתמקדת בחברות ה-Large-Cap בעלות שווי שוק של למעלה מ 10- מיליארד אירו, בעלות פרישה גלובאלית רחבה ויתרונות תחרותיים, לצד הרכב מפוזר בין עשרת הסקטורים הרחבים .לטענת בית ההשקעות, המניות מושפעות במידה מוגבלת מהשלכות המשבר בגוש האירו ונהנות משיעורי צמיחה ורווחיות נאים גם בתנאי המאקרו המאתגרים, ומניבות למשקיעים תשואות דיווידנד גבוהות יחסית.