מאו לא רצוי: הדיוקנאות של מאו צה טונג לא יוצגו בתערוכה בסין

לדרישת השלטונות בסין, הדיוקנאות המפורסמים שיצר אנדי וורהול והפכו את מאו למוצר פופ-ארט, לא יוצגו בתערוכה שתגיע לסין בשנה הבאה

הדיוקנאות המפורסמים של היו"ר מאו, פרי יצירתו של אנדי וורהול, לא ייכללו בתערוכה הנודדת הגדולה ביותר של יצירות וורהול, שתגיע לסין בשנה הבאה. כך מסר אחד ממארגני התערוכה. בתערוכה מוצגים יותר מ-300 תמונות, צילומים וסרטים, כולל קופסאות שימורי מרק קמפבל האיקוניים, ג'קי קנדי ומרילין מונרו, וכן עשר תמונות של מאו, שאותן החליטו הרשויות בסין להוציא מהתערוכה.

אם חשקה נפשם של מעריצי וורהול בסין לצפות בדיוקנאות המנהיג הדגול לשעבר, יהיה עליהם לחוש להונג קונג, שבה נפתחה אמש (א') התערוכה "אנדי וורהול: 15 דקות של נצח" - פרפרזה על המונח המפורסם שטבע וורהול עצמו "15 דקות של תהילה".

"הם אמרו שתמונות מאו לא עובדות", אמר אריק שיינר, מנהל מוזיאון אנדי וורהול בפיטסבורג, בריאיון שנערך עימו בהונג קונג. "זה מאכזב, מכיוון שהדימויים שלו הם כל כך מיינסטרים באמנות הסינית העכשווית".

מקור שביקש לשמור על עילום שם בשל הרגישות הפוליטית של הנושא, אישר שיצירות מאו נדחו בידי משרד התרבות הסיני.

התערוכה שיצאה לדרך לרגל יום השנה ה-25 למותו של וורהול , החלה בסינגפור, שם ביקרו בה כבר 175 אלף איש. כעת היא מוצגת עד ל-31 במארס 2013 במוזיאון האמנות של הונג קונג ולאחר מכן תעבור לשנחאי, לבייג'ינג ולטוקיו.

שיינר מקווה שגם ללא יצירות מאו יבקרו בתערוכה 2 מיליון בני אדם בסין.

בשנחאי היא תוצג ב"תחנת החשמל", מוזיאון האמנות העכשווית החדש של העיר, שנפתח ב-1 באוקטובר.