סכסוך מסחרי בין רקיט בנקיזר לרשת מגה

רקיט בנקיזר - יצרנית פיניש, קליה, קולון ועוד - מבקשת ליישב לאלתר את המחלוקת, ובמקביל הפסיקה לפני שבועות אחדים לספק סחורה למגה

חברת רקיט בנקיזר ורשת מגה נקלעו לסכסוך מסחרי על רקע עניינים כספיים - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי חברת רקיט בנקיזר שלחה מכתב מטעם עורך דין לרשת מגה, ובו דרשה ליישב לאלתר את העניינים הכספיים השנויים במחלוקת. במקביל הפסיקה רקיט בנקיזר כליל את אספקת הסחורה לרשת מגה, ומזה כחודש וחצי-חודשיים לא סופקה סחורה לרשת.

רקיט בנקיזר היא יצרנית מוצרי צריכה בתחום הנון-פוד ויצרנית תרופות ללא מרשם. בין המותגים הבולטים של החברה אפשר למנות את פיניש, קליה, קולון, נורופן ועוד. בחלק מהקטגוריות רקיט בנקיזר נחשבת למובילת שוק, אך חשוב מכך, מוצריה נמכרים לרוב ברמת מחירים גבוהה, ועל כן הרווח לרשת - הנגזר כשיעור מהמחיר - גבוה יותר.

רקיט בנקיזר פועלת בישראל כשלוחה של החברה הבינלאומית, ומחזור מכירותיה בארץ עומד על יותר מ-300 מיליון שקל בשנה.

רשת מגה סבלה השנה מירידה בביצועים הכספיים. הכנסות הרשת ב-9 החודשים הראשונים של השנה ירדו ב-2.2% והסתכמו ב-4.96 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 5.07 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי ירד בתקופה זו ב-4.2% והסתכם ב-1.347 מיליארד שקל שהיוו 27.1% מההכנסות, לעומת רווח גולמי של 1.406 מיליארד שקל אשתקד שהיוו 27.7% מההכנסות. ברשת מסבירים את הירידה בעיקר בקיטון במכירות בחנויות זהות.

הרווח התפעולי של הרשת צנח בתקופה זו ב-41% והסתכם ב-89.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 151.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ירד במקביל לשיעור של 1.75% בלבד.

מחברת רקיט בנקיזר נמסר בתגובה כי החברה אינה מנהלת את יחסיה המסחריים עם הרשתות מעל גבי העיתון.

ממגה נמסר: "איננו מתייחסים לתנאים והסכמים מסחריים עם הספקים שלנו".