לראשונה: סניפי מקדונלד'ס בארה"ב יהיו פתוחים בחג המולד

על-פי ההערכות, ‎‎ההחלטה צפויה להוסיף הכנסה של 84 מיליון דולר לחברה‏

‎‎כאשר מקדונלד'ס הדהימה ביום שני שעבר את האנליסטים בדיווח על עלייה של 2.5% במכירותיה בנובמבר אחרי ירידה של 2.2% באוקטובר, היא לא הבליטה במיוחד את העובדה שהיא זכתה בתוספת מכירות על-ידי עידוד הזכיינים לפתוח את סניפיהם בחג ההודיה, שבו לא פועלים בדך-כלל סניפים רבים.

‏אבל מקדונלד'ס לא עוצרת בחג ההודיה. לפי מזכר פנימי שהגיע לידי מגזין הפרסום "אד אייג'", מקדונלד'ס לוחצת כעת על הזכיינים לפתוח סניפים גם בחג המולד, כדי להעניק תנופה למכירותיה בדצמבר.

‏‏"החל מחג ההודיה, עליכם להבטיח שמסעדותיכם יהיו פתוחות בכל החגים", נאמר במזכר מ-8 בנובמבר שעליו חתום מנהל הביצוע הראשי של מקדונלד'ס בארה"ב, ג'ים יוהנסן. "ההזדמנות הגדולה ביותר שלנו בחגים היא חג המולד. מסעדות בניהול החברה שפתוחות בחג המולד מוכרות ב-5,500 דולר בממוצע".

‏זה אולי לא נשמע הרבה, אבל במזכר אחר, מ-12 בדצמבר, יוהנסן מגלה כי המכירות הממוצעות במסעדות שבבעלות החברה, שהן כעשירית בסך מסעדות הרשת, היו "יותר מ-6,000 דולר" בחג ההודיה. מקורות מקורבים לחברה אומרים שהשנה היו פתוחות בחג ההודיה 6,000 מסעדות שהיו סגורות בחג ההודיה בשנה שעברה. בהנחה שהן מוכרות בממוצע כמו החנויות שבבעלות החברה, מדובר על תוספת הכנסה של 36 מיליון דולר.

‏אם מספר דומה של סניפים זכיינים יהיה פתוח בחג המולד, ברבעון הרביעי יירשם גידול של 72 מיליון דולר במכירות. אם כל 14,000 מסעדות מקדונלד'ס בארה"ב יהיו פתוחות בחג המולד, וכל אחת מהן תכניס 6,000 דולר - הרשת תקבל מתנת חג מולד של מכירות בסך 84 מיליון דולר.

‏דוברת החברה, התר אולדאני, מסרה כי היא אינה נוהגת להגיב על מסמכים מודלפים, אך הוסיפה כי "עם זאת, המסעדות שלנו יהיו פתוחות כדי לשרת את לקוחותינו בכל זמן ומקום נחוצים בחגים".

‏ריצ'רד אדמס, יועץ עסקי וזכיין לשעבר של מקדונלד'ס, אמר כי "בחג ההודיה מעולם לא היינו פתוחים. לפני 15-16 שנים היו סניפים שהתחילו להיפתח. עד לפני 5 או 6 שנים איש לא דיבר על להיות פתוחים בחג המולד, גם אם היו סניפים שנפתחו בחג ההודיה. מבחינת הזכיינים, זהו מפנה תרבותי גדול". ‏‎‎‏