טבע חתמה על קו אשראי חדש בהיקף של 3 מיליארד דולר

החברה הודיעה כי קו האשראי החדש שנחתם ללא מתן בטחונות, יחליף את קו האשראי הנוכחי של החברה העומד על 2.5 מיליארד דולר ■ HSBC וסיטיבנק הינם החתמים המובילים

ענקית התרופות הישראלת טבע הודיעה הערב כי חתמה על קו אשראי חדש בהיקף של 3 מיליארד דולר למשך 5 שנים. על פי ההודעה של החברה לבורסה נכתב כי קו האשראי החדש ניתן ללא בטחונות, והוא יחליף את קו האשראי הקיים היום שהיקפו עומד על 2.5 מיליארד דולר.

"באמצעות החתימה על קו אשראי חדש זה, הגדול מקודמו בסכום ובתקופה, התקדמנו צעד נוסף באסטרטגיה החדשה של טבע שהוכרזה לאחרונה והבטחנו נזילות מספקת לתמיכה בצמיחתה העתידית של החברה", אמר איל דשא, סמנכ"ל הכספים של החברה. "אנו מרוצים מאד מחיתום-היתר של קו זה, המעיד על נכונותם החזקה של הבנקים איתם אנחנו עובדים, כמו גם בנקים חדשים נוספים, לקחת בו חלק".

HSBC וסיטיבנק הינם החתמים המובילים והמארגנים לקו האשראי הזה. בנוסף לשניהם, הסנידקט כולל בין היתר את הבנקים: קרדיט סוויס, ברקליס, גולדמן זאקס, JP מורגן ומורגן סטנלי יחד עם בנקים נוספים כחתמים ומארגנים ובנק לאומי כמארגן.

בנוסף להודעה על החתימה על קו האשראי הודיעה טבע כי היא קוראת לפדיון מיליארד דולר ערך נקוב שטרם נפרע מאגרות החוב הבכירות שלה עם קופון של 1.700% שאמורות להיפרע בשנת 2014. הפדיון ממומן על-ידי התמורה שהתקבלה מהנפקת 2 מיליארד דולר ערך נקוב של אגרות חוב בכירות של טבע, אשר תומחרה ב-13 בדצמבר, 2012, והושלמה היום.