חשין נגד וינשטיין: "מה בוער לו להיפגש עם עוה"ד של ליברמן?"

שופט העליון בדימוס תוקף את היועמ"ש על נכונותו להיפגש בדחיפות עם סנגורי ליברמן ולקיים מו"מ להסדר טיעון: "יש הרגשה של אי-נחת מהסחר-מכר הזה"

המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, מישאל חשין, תוקף בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על נכונותו להיפגש בדחיפות עם עורכי דינו של ח"כ אביגדור ליברמן ולקיים איתם משא-ומתן להסדר טיעון בפרשת השגריר בבלארוס.

בכנס שהתקיים הערב (ד') במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת-גן, אמר חשין כי "הייתי רוצה, כאזרח, לקבל הסברים לנושא הזה, ואני חושב שאני זכאי לקבל הסברים".

לדברי חשין, "יש הרגשה של אי-נחת, בעקבות הסחר-מכר שהתחיל בין היועץ המשפטי לבין עורכי הדין של ליברמן. למחרת הודעתו של היועץ המשפטי על החלטתו להגיש כתב אישום נגד ליברמן, כבר בא אליו ליברמן באמצעות עורכי הדין, והתחילו לעשות סחר-מכר. על מה יש להם לדבר? על הסדר טיעון? עוד לא הוגש כתב אישום".

חשין הוסיף: "אני רוצה לדעת מה קרה שם בחדר, בין היועץ לבין באי-כוחו של ליברמן. הייתי רוצה לדעת אם אני מבקש מחר פגישה עם היועמ"ש, אם הוא יקבל גם אותי מהיום למחר. היועץ המשפטי לממשלה צריך לרחוש כבוד לכיסא שהוא יושב עליו. שיקבע פגישה לשבוע הבא, מה לוחץ? מה ממהר? הוא בכלל לא מיהר בנושא התיק הזה".

בתוך כך, במושב "חסינות לראשי ממשלה ולנשיאים?!", שהתקיים היום בכנס ישראל-שדרות לחברה של המכללה האקדמית ספיר, התייחס השופט בדימוס אליהו מצא לפרשת השר אביגדור ליברמן ואמר: "הבוקר הבינו בפרקליטות ששכחו לקחת עדות מחברי ועדת המינויים בתיק השגריר מלטביה, ורק עכשיו מתחילים לבדוק את העובדות לעומק. בעיניי זו ממש בושה וחרפה! זה לא מתקבל על הדעת. יש איזשהו סדר, התיק הזה חיכה כל-כך הרבה שנים, היה אפשר לחכות גם עד אחרי הבחירות".

נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יקיים הערב דיון בהשתתפות פרקליט המדינה משה לדור, גורמים בכירים בפרקליטות ואנשי צוות תיק ליברמן, במטרה להחליט אם לקיים השלמות חקירה בפרשת השגריר בבלארוס, ולגבות את עדותם של חברי ועדת המינויים במשרד החוץ שאישרו את ההמלצה למנות את זאב בן-אריה לשגריר בלטביה.