נתק בין עובדי ההפצה של "מקור ראשון" לבין ההנהלה

כשבוע וחצי לאחר שעובדי ההפצה והלוגיסטיקה הכריזו על סכסוך עבודה, נראה כי המגעים בין הצדדים עלו על שרטון

המשא-ומתן בין ועד עובדי ההפצה והלוגיסטיקה של עיתון "מקור ראשון" לבין ההנהלה התפוצץ אמש (ד'). כשבוע וחצי לאחר שעובדי ההפצה והלוגיסטיקה הכריזו על סכסוך עבודה, נראה כי המגעים בין הצדדים עלו על שרטון, לאחר שהישיבה אתמול בין ועד העובדים לבין מנכ"ל העיתון, אודי רגוניס, התפוצצה.

"יימצא פתרון בקרוב"

עובדי ההפצה והלוגיסטיקה טוענים מזה זמן כי הנהלת העיתון, בראשות המו"ל שלמה בן-צבי מונעת מהם זכויות יסוד בתנאי העסקתם. לטענתם, כ-150 מ-300 העובדים כבר הצטרפו להסתדרות העובדים הלאומית והתאגדו לוועד יציג.

לדברי אוסאמה סייף, מנהל המחוז הצפוני בהסתדרות העובדים הלאומית, "בעקבות הפיצוץ, הודענו להם שהסכסוך - שייכנס לתוקף ב-26 בדצמבר - עומד בעינו, ואנחנו נודיע להם על הצעדים הארגוניים שבכוונתו לנקוט".

סייף הוסיף כי "הבוקר הגישה הנהלת העיתון בקשה לבית הדין לעבודה, כדי לאסור על העובדים לנקוט צעדים ארגוניים עם כניסת סכסוך העובדה לתוקף, ונקבע כי ב-24 בדצמבר יתקיים דיון משפטי".

סייף ציין כי הבעיה היא שהדיונים עם ההנהלה לא מגיעים לשיחה על התנאים הסוציאליים, אלא ממשיכים לעסוק סביב השאלה אם ועד העובדים מייצג שליש מהעובדים או לא, על אף שכמחציתם כבר התאגדו.

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה: "המשא-ומתן נמשך, ולהערכתנו יימצא פתרון לנושא בימים הקרובים".