אזהרת מסע חדשה לאמריקנים בישראל: אל תסעו באוטובוסים

באזהרה מעודכנת של משרד החוץ האמריקני נאמר: נוסעים לישראל? ודאו היכן המקלט הקרוב ■ ועם זאת, האזהרה מדגישה: יותר משלושה מיליון זרים, לרבות מאות אלפי אזרחים אמריקניים, ביקרו ללא תקרית

משרד החוץ האמריקני פרסם אתמול (ה') אזהרת מסע חדשה לאזרחי ארה"ב שמתכנננים להגיע לביקור בישראל. אחת מההמלצות המרכזיות: אל תסעו באוטובוסים ציבוריים.

ההמלצה אינה מנוסחת כאזהרה ישירה אלא כפריט מידע שכדאי לתת עליו את הדעת: "על אזרחים אמריקניים שמועסקים בשגרירות ארה"ב ובקונסוליה הכללית שלה (בירושלים) נאסר לנסוע באוטובוסים ציבוריים ולשהות בתחנות מרכזיות או בתחנות אחרות ברחבי המדינה. ב-21 בנובמבר 2012 התפוצצה פצצה באוטובוס במרכז ת"א ונגרמו כמה פציעות".

אזהרת המסע אף מייעצת לאמריקנים שמבקרים או חיים בישראל ליידע את עצמם למיקמו של המקלט או המרחב המוגן הקרוב ביותר בעקבו התקפות הטיליים מעזה על יעדים בישראל בנובמבר השנה.

"המצב הביטחוני בישראל ובגדה המערבית עודו סבוך ואזרחי ארה"ב צריכים להיות מודעים לסיכונים המתמשכים הכרוכים בנסיעה לאזורים אלה", נאמר במסמך.

יחד עם זאת, אזהרת המסע מספקת גם מידע בעל אופי חיובי, כנראה במאמץ לא לפגוע בתיירות לישראל. כך, למשל, נאמר בה: "למעלה משלושה מיליון זרים, לרבות מאות אלפים אזרחים אמריקניים, מבקרים בישראל מדי שנה ללא תקרית כדי ללמוד, לטייל או לשם עסקים. ממשלת ישראל והרשות הפלסטינית עושות מאצים ניכרים להגן על אזרחים אמריקנים ומבקרים אחרים ביעדי תיירות מרכזיים".

האזהרה מציינת גם כי "רמת הביטחון האישי באזורים מטרופוליטיניים גדולים בישראל, לרבות חיפה ות"א, והאזורים שסמוכים אליהם זהה, או עולה, על רמת הביטחון האישי בערים גדולות אחרות ברחבי תבל", וכי "תיירים, סטודנטים ואנשי עסקים מהעולם כולו מתקבלים בברכה בישראל".

אשר לירושלים, אזהרת המסע חוזרת על המלצות מאזהרות קודמות, שמציעות לתיירים להיות מודעים לאפשרות של הפגנות בודדות, במיוחד בעיר העתיקה ובאזורים שסביב רחוב צלא א-דין, שער דמשק, סילואן ושיח ג'רח,ולגלות זהירות בתארים קדושים בימי ו', שבת ו-א' ובחגים.

"על עובדי ממשלת ארה"ב נאסר לעבור דרך גן העצמאות במרכז ירושלים בשעות החשיכה בגלל דיווחים על פעילות פלילית באתר", נאמר במסמך.כמו באזהרות קודמות, יש התרעה חמורה מפני ביקור בעזה וקריאה לגלות זהירות רבה בעת ביקור בגדה המערבית.