האיחוד האירופי יעניק לצרפת וספרד ארכה לעמוד ביעד הגירעון

על פי דיווח בעיתון הספרדי "אל-פאייס" האיחוד האירופי יעניק לצרפת וספרד ולמדינות נוספות ארכה על מנת לעמוד ביעדי הגירעון שנקבעו על 3% מהתמ"ג

האיחוד האירופי שוקל להעניק לצרפת וספרד יחד עם מדינות נוספות בגוש האירו זמן נוסף על מנת שיוכלו לעמוד ביעדי הגירעון שלהן, כך מדווח העיתון הספרדי "אל-פאייס". על פי העיתון, הדיווח מבוסס על מספר מקורות ספרדים ובכירים באיחוד האירופי.

על פי הדיווח בעיתון הספרדי, צרפת צפויה לקבל ארכה של שנה על מנת להגיע ליעד הגירעון שנקבע על ידי האיחוד האירופי של 3% מהתמ"ג בשנת 2014. הדיווח מציין ספרד צפויה לקבל ארכה של שנה עד שנתיים כך שהיא אמורה להגיע ליעד הגירעון הזה עד שנת 2015 לכל היותר.

בצרפת אמרו היום כי הם ישמרו על יעד הגירעון לשנת 2013 ללא קשר להקלות כלשהן שיקבלו מבריסל. מנגד, אולי רן, הנציב האירופי האחראי על הקשרים הפיננסים באיחוד האירופי, טוען כי ספרד לא תצטרך לבצע תוכניות צנע נוספות עד שנת 2013, ושהיעדים הפיסקלים של ספרד ייבחנו מחדש בחודש פברואר הקרוב.

רן אמר ביום שישי בראיון לעיתון הצרפתי "לה-מונד" שצרפת לא צריכה להנהיג בקרוב מדיניות של הידוק חגורות ולכן יש מקום להקל איתה. העוזר של ראש ממשלת צרפת ג'אן-מרק איירו אמר שצרפת תגיע ליעד הגירעון של 3% מהתמ"ג כבר בשנת 2013.

באיחוד האירופי סירבו להתייחס לדיווח בעיתון הספרדי.