שי פלדמן המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח AIG ישראל

הערכות: AIG העולמית תרכוש את החזקות קבוצת עורק בחברה הישראלית תמורת מאות מיליוני ש' ■ פלדמן כיהן בעבר כסמנכ"ל השיווק של החברה ואיש שצמח בחברה

לאחר שנים של שקט ושלווה מכיוונה של חברת הביטוח AIG ישראל, נראה שעתה היא ניצבת לפני שני מהלכים דרמטיים. הראשון הוא החלפת המנכ"לית הוותיקה, חוה פרידמן שפירא, באחד מהמנהלים שצמחו בחברה, וששימשו בשנים האחרונות בתפקידים בחו"ל. המהלך השני הוא רכישת מניות עורק ב AIG-ישראל בידי השותפה ובעלת השליטה בפועל - קבוצת AIG העולמית.

ל"גלובס" נודע, כי על פי הערכות בשוק מסתמן שהמנכ"ל הבא של החברה יהיה שי פלדמן, בעבר סמנכ"ל השיווק ב-AIG ישראל, ולאחר מכן מנהל של כמה פעילויות ביטוח בעולם, גם במסגרת הקבוצה האם.

פלדמן, שעשה את שנותיו הראשונות בעולם הביטוח תחת פרידמן שפירא, הוא ככל הנראה המועמד המוביל להחליפה עם פרישתה בעוד חודשים ספורים. מ-AIG ישראל נמסר, כי "הליך איתור המנכ"ל נמשך, והחברה תודיע על ההחלטה בהמשך".

פלדמן החל את דרכו ב-AIG ישראל כנציג מכירות במחלקת הטלפונים, משם עבר לתפקיד מנהל פרסום. לאחר מכן הוא שימש כמנהל מרכז רווח תאונות ובריאות וכחבר הנהלה בחברה, ולבסוף כסמנכ"ל השיווק.

לפני כמה שבועות פרש מתפקידו אורי שמואלי, המשנה למנכ"ל AIG ישראל, לאחר שהוחלט כי לא ימונה למנכ"ל החברה. במייל ששלח לעובדי החברה ציין שמואלי, כי "מרגע שהוחלט כי לא אכהן כמנכ"ל החברה, ולאחר התלבטויות והתייעצויות שקיימתי בשבועות האחרונים, הודעתי הבוקר למנכ"לית החברה על כוונתי לסיים את תפקידי, ולצאת לאתגרים חדשים".

AIG רוכשים את עורק

בד בבד עם חילופי המנכ"ל בחברה, לאחרונה רווחו הערכות בשוק כי מהחודשים הקרובים יהיה שינוי גם במבנה הבעלות ב-AIG ישראל, שהוקמה ב-1996, והחלה למכור ביטוחים ב-1997.

מאז הקמתה ועד היום נמצאת החברה בבעלות משותפת של ענקית הביטוח הבינלאומית AIG ושל קבוצת עורק הישראלית של מוריס קאהן. השליטה בפועל בחברה נמצאת בידי AIG, שמחזיקה ב-51% ממניות ההצבעה בה. עתה מסתמן, על פי גורמים בשוק, כי השותפות ארוכת-השנים בין הצדדים עשויה להסתיים, ו-AIG תישאר הבעלים היחיד.

AIG ישראל, שהנה חברה פרטית, עוסקת במגוון תחומי הביטוח ובפרט בביטוחי פרט, בדגש על ביטוחי הרכב, בהם היא אוחזת כ-2.9% מהשוק (נכון לסוף הרבעון השלישי ב-2012).

החברה הציגה רווח נקי מאז 2001 ועד היום. בתשעת החודשים הראשונים של 2012 רשמה רווח מרשים של כ-113 מיליון שקל, כך שמאז 2001 ועד ספטמבר 2012 המדובר על רווח נקי מצטבר של כ-510 מיליון שקל.

מכאן שאם וכאשר תתבצע עסקה בין בעלי השליטה בחברה, יהיה מדובר בהיקף מרשים של מאות מיליוני שקלים. זאת משום רווחיותיה העקבית של החברה, ועקב כך שהונה העצמי עומד על כ-533 מיליון שקל (נכון לסוף ספטמבר האחרון). ככל הידוע, התמורה בעסקה תיגזר מנוסחה עליה סיכמו הצדדים בעבר.

בעניין זה לא התקבלה תגובה מעורק, ומחברת AIG ישראל נמסר ש"ל-AIG ישראל אין נגיעה לנושאים הקשורים במישרין לבעלי המניות".