ברלוסקוני מאשים: בנקים גרמנים החריפו המשבר באיטליה

ראש ממשלת איטליה לשעבר המתכונן לשוב לחיים הפוליטיים בבחירות הקרובות טוען כי בנקים גרמנים מכרו בצורה אגרסיבית אג"ח איטלקיות ויווניות וגרמו למפלתה של ממשלתו לפני כשנה

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר, המתוכנן לשוב לחיים הפוליטיים בבחירות הקרובות שיערכו בפברואר, טען במהלך ראיון שהעניק ל-CNBC כי הבנקים הגרמנים אשמים בכך שאולץ להתפטר לפני כשנה.

ברלוסקוני למעשה מפנה אצבע מאשימה לבנקים הגרמנים הגדולים, בכך שגרמו לתשואות האג"ח האיטלקיות להאמיר לרמות של כ-7% ומעלה בנובמבר אשתקד, החריפו את המשבר הכלכלי באיטליה ואילצו את הממשלה שבראשה הוא עמד להתפטר.

"הבנקים הגרמנים מכרו בצורה אגרסיבית את האג"ח של יוון ואיטליה בעוד שמשקיעים אמריקאים ובינלאומים הטילו ספק במהלך", אמר ברלוסקוני. "ישנם כאלו שהניחו כי לבנקים בגרמנים קיים מידע ספציפי שלא היה ידוע לאף אחד, אך זה היה שקר גדול".

כאמור, ההתפטרות של ברלוסקוני הובילה למינויו לראשות הממשלה של הכלכלן הטכנוקרט מריו מונטי. חרף העובדה שרבים הרעיפו שבחים על תפקודו של מונטי, ברלוסקוני טוען כי הוא ממשלתו של מונטי נכשלה ולא הצליחה לחלץ את איטליה מהמשבר הכלכלי. "הנתונים מדברים בעד עצמם", אמר ברלוסקוני והתכוון לנתונים הכלכליים שהצביעו על החרפה נוספת במצב הכלכלי של איטליה, מאז הוא התפטר מתפקידו.