מנכ"ל עילדב נעצר ע"י רשות ני"ע בחשד לתרמית במניות

החשד: אבי קליינר ביצע תרמית בני"ע על מנת להשיג רווחים אסורים בסך העולה על 400 אלף שקל ■ נחקר ושוחרר בערבות של כמיליון שקל ובתנאים מגבילים

רשות ניירות ערך עצרה את אבי קליינר, מנכ"ל חברת ההשקעות עילדב , בחשד לתרמית בניירות ערך שביצע לכאורה על מנת להשיג לעצמו רווחים אסורים בסך העולה על 400 אלף שקל.

החשדות נגד קליינר הם בביצוע עבירת תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במירמה, עבירת מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. קליינר שוחרר בערבות של כמיליון שקל ובתנאים מגבילים.

קליינר שימש כסמנכ"ל הכספים של עילדב מספטמבר 2007 ועד אוגוסט 2012 ומאז ועד היום כמנכ"ל החברה. כמו גם הוא כיהן כדירקטור בחברת פלייט מדיקל, החברה-הבת של מדטכניקה שנרכשה על-ידי עילדב ב-2008.

על-פי החשד, קליינר, במסגרת מעמדו הבכיר בהנהלת עילדב וכהונתו בתפקידים בכירים במדטכניקה, פעל בדרכי מירמה על מנת להשיא לעצמו רווחים אסורים על חשבון נכסי החברות הציבוריות, וזאת באמצעות ביצוע עסקאות תרמיתיות ופעולות מסחר מוכוונות שער בין חשבונו הפרטי לבין חשבונות החברות בהן פעל ובהיקפים משמעותיים.

רשות ניירות ערך מדווחת כי מממצאי החקירה עולה כי בתקופה הרלוונטית ביצע קליינר עסקאות תרמיתיות בין חשבונותיו הפרטיים לבין חשבונות החברות פלייט ועילדב. קליינר שלט לכאורה בחשבונות פלייט מדיקל ועילדב והזרים את הוראות המסחר התרמיתיות בחשבונות החברות ובחשבונותיו הפרטיים.

עוד עולה מהממצאים, כי קליינר ביצע בחשבונו הפרטי רכישה של ניירות ערך בשער נמוך משער השוק ולאחר מכן מכר אותם בבורסה בשער השוק (הגבוה יותר) וזאת תוך יצירת רווח מובטח לחשבונו הפרטי. קליינר גם רכש ניירות ערך מחשבונות החברות במהלך המסחר בבורסה לחשבונו הפרטי וכעבור זמן קצר מכר אותם בשער גבוה משער השוק בחזרה לחשבונות החברות, תוך יצירת רווח מובטח לחשבונו הפרטי על חשבון החברות.

חוקרי הרשות גילו ממצאים רבים המחזקים את החשדות בנוגע למעורבותו של קליינר, הקושרים אותו, לכאורה, לביצוע העבירות. לנוכח היקף החקירה לא עלה בידי החוקרים לסיימה ויידרשו פעולות חקירה נוספות.