מסתמן: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הרפז-אשכנזי

כך עולה מהודעתו של ח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בתגובה לפנייתה של תנועת אומ"ץ

האם תוקם ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את מאורעות פרשת הרפז-אשכנזי? כך עולה מהודעתו של ח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שאותה חשף העיתונאי דן מרגלית היום (ג') בעיתון "ישראל היום".

בתגובה לפנייתה של תנועת אומ"ץ, העוקבת אחר הפרשה, הודיע ח"כ אריאל כי מתוקף סמכותו כיו"ר הוועדה, החליט להקים ועדת חקירה ממלכתית, וזאת נוכח העיכוב בפרסום דוח מבקר המדינה בפרשה זו.

"מהדוח עולות סוגיות כבדות משקל הנוגעות לפגיעה קשה במשטר הדמוקרטי ולאמון הציבור בצבא, ובמשרד הביטחון", כתב אריאל. "לצערי, מהדוח עולות נורמות התנהגות קשות של תככים של ראשי מערכת הביטחון על חשבון עיסוק בביטחון המדינה".

לדברי אריאל, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתעלם מבקשת מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדשטראוס, לפתוח בחקירה פלילית. הוא הוסיף כי חוות-דעת של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, מאפשרת לו לפעול להקמת ועדת חקירה ממלכתית "שתרד לחקר האמת ותפרסם זאת".

במקביל פנה שוב אריאל ליועץ וינשטיין, בדרישה נוספת להורות על חקירה פלילית בפרשה. יצוין כי גם הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, פנה לוינשטיין בבקשה שיורה על חקירה פלילית בפרשה זו. לפני כ-3 שבועות הודיע וינשטיין כי הנושא עדיין בבדיקה, ועדיין אין החלטה בשאלה זו.

"אני פונה אליך פעם נוספת להנחות את המשטרה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית", כתב אריאל. הוא ציין כי קיבל את הסכמתן של סיעות הקואליציה למהלך הקמת וועדת החקירה, לאחר דיון שקיימה ועדת משנה ביום ראשון האחרון בנושא מחיקת פרטים ביטחוניים מד"ח מבקר המדינה בעניין.

תנועת אומ"ץ והפורום המשפטי למען ארץ ישראל בירכו על הודעתו של אריאל. "המוצא האחרון שנותר לגבי פרשה זו הינו הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעלת סמכויות לחקור עדים ולגבות עדויות של המעורבים", הודיעה אומ"ץ, "על מנת לקבל את התמונה האמיתית על מה שהתרחש בלשכת הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף גבי אשכנזי, ובלשכת שר הביטחון אהוד ברק. אנו תקווה שממצאי הוועדה יחשפו את האמת לאמיתה בפני אזרחי המדינה, שזכותם לדעת מה אירע במערכות השלטון, ובעקבות ממצאיה של הוועדה יוסקו המסקנות הנדרשות".