לבקשת דיסקונט: כונסי נכסים למניות אמפל בגדות מיכליות

אמפל, החברה האם של גדות, חייבת לדיסקונט 244 מיליון שקל, ולא עמדה בתנאי ההלוואה

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב החליט להיענות לבקשתו של בנק דיסקונט בתביעה שהגיש נגד חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן, ולמנות את עורכי הדין דרור ויגדור וגיל אורן ככונסי נכסים למניות אמפל בגדות מיכליות, חברה בת של אמפל. השניים יפעלו למכירת מניות אמפל בגדות מיכליות, ואם התמורה שתתקבל תהיה גבוהה מהיקף ההלוואה שהעמיד דיסקונט לאמפל, יעבור העודף לידיהם של מחזיקי האג"ח של אמפל.

גדות מיכליות, שבניהול ארז מלצר, מספקת פתרונות יבשתיים וימיים לסחר ואחסון כימיקלים. אמפל רכשה את החברה בשנים 2007-2008, תמורת כ-550 מיליון שקל, ודיסקונט העמיד אשראי של כ-326 מיליון שקל לחברה הנכדה של אמפל, מרחב, לצורך מימון הרכישה. כבטוחה, ניתנו לבנק כל מניות גדות.

בסוף אוגוסט הגישה אמפל לבימ"ש אמריקני בקשה להיכנס להליך של צ'פטר 11. מהלך זה סיפק לדיסקונט עילה לבקשת פירעון מיידי של החוב. הבנק לא העמיד דרישה מיידית לפירעון החוב, ותחת זאת קיזז את יתרת המזומנים שהייתה בקופתה של מרחב, אשר נאמדה בכ-68 מיליון שקל.

לאחר קיזוז זה מסתכם החוב של מרחב לדיסקונט בכ-244 מיליון שקל. בהמשך לא הצליחו דיסקונט ואמפל למצוא קונה מוסכם לגדות, ולאחר שאמפל הפרה התחייבויות נוספות, העמיד הבנק לפירעון מיידי את יתרת החוב. אמפל התנגדה למהלך ולכן הגיש דיסקונט את הבקשה לאכיפת השעבוד ולמינוי עו"ד מטעמו שישמשו ככונסי הנכס, שימכרו את גדות.

גדות רשומה בספרים של אמפל לפי שווי של 102 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל), ומתחילת השנה הסתכמו הכנסותיה ב-329 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה.