הרב הראשי לשעבר בקשי-דורון מבקש לזרז את הליכי המשפט

בקשי-דורון, הנאשם בקבלת דבר במירמה, הגיש בקשה ייחודית לקביעת תחילת משפטו בהקדם האפשרי: "רוצה לזכות לראות את שמו מטוהר בעודו בחייו"

יום לאחר הגשת כתב האישום נגד הרב הראשי לישראל לשעבר, אליהו בקשי-דורון, הגיש היום (ג') הנאשם, באמצעות עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט וירון קוסטליץ, בקשה ייחודית דחופה לקביעת תחילת משפטו בהקדם האפשרי, על מנת לממש את זכותו היסודית למשפט מהיר ולזכות לראות את חפותו ואת שמו מטוהר באופן פומבי בעודו בחייו.

בבקשה מצוין כי אתמול (ב') פירסם דובר משרד המשפטים בכל כלי התקשורת בהרחבה הודעה שייחסה לבקשי-דורון מעשים שיש בהם קלון, ובכך נגרם לרב נזק בל-יתואר. הרב בקשי-דורון הגיש אפוא את הבקשה למשפט מהיר, על מנת לשמר בידו את האפשרות להיות מעורב בהליך המשפטי בעניינו ולזכות לראות את שמו מטוהר ברבים, כך שאות הקלון שבעצם הגשת האישום נגדו לא תישאר צמודה לשמו, אם לא יוכל להעיד בעתיד במשפטו בשל מצבו הרפואי.

הסניורים מציינים כי "דינו של כתב האישום נגד הרב להיות מבוטל בפתח המשפט, לנוכח העובדה כי הפרקליטות הודיעה כבר לרב בשנת 2007 כי לא תעמידו לדין פלילי, וכי בעצם העמדתו לדין עתה יש הפרה חמורה של זכויות היסוד של הרב".

בקשי-דורון מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במירמה וכן מירמה והפרת אמונים, במסגרת "תיק הרבנים". הוא מואשם שידע על תעשיית מתן הסמכות כוזבות לרבנות לאנשי משטרה וצבא, שאיפשרו להם לקבל שירוג בשכרם מקופת המדינה בסך כולל של מאות מיליוני שקלים.