גורמים בשמן: אין כרגע כל כוונה לבצע גיוס נוסף בהנפקה

שמן נפט וגז פרסמה אתמול תשקיף מדף ■ גורמים בחברה: גיוסי הון נוספים יישקלו רק אם וכאשר תהיינה הזדמנויות עסקיות להשקעות

חברת שמן נפט וגז פרסמה אתמול (ג') תשקיף מדף, והיום מבקשים גורמים בחברה להבהיר כי פרסום תשקיף המדף הינו מהלך טבעי במלאת שנה להנפקת החברה בבורסה והפיכתה לציבורית ולאחר שבמשך שנה זו לא התאפשר לחברה לפרסם תשקיף מדף על פי חוק.

על פי הגורמים, תשקיף המדף המתפרסם נועד כדי לאפשר לחברה גמישות בגיוסי הון נוספים לחברה בהתאם לצורך, לתוצאות הקידוח ו/או אם וכאשר תתאפשרנה או תזדמנה הזדמנויות עסקיות להשקעות נוספות בתחום הנפט והגז אם בארץ ואם בעולם. אין בעצם פרסום תשקיף המדף במועד זה כדי להביע צורך או רצון לגיוס קרוב.

נציין כי שמן חתמה לאחרונה גיוס מוצלח של כ-44 מיליון שקל בשתי הקצאות פרטיות.

נזכיר כי בתחילת חודש דצמבר החל קידוח הנפט הימי הראשון בישראל, "ים 3". תקציב הקידוח, הכולל גם מבחני הפקה והכנת הקידוח להפקה במקרה של תגלית, נאמד בכ-104 מיליון דולר. תגלית הנפט עשויה להימצא בשכבת המטרה שהוגדרה בעומק של כ5,200-5,800 מטר. כבר בשלב ראשון, עם הגעת הקידוח לעומק של כ-3,000-4,000 מטר, תבחן החברה את הימצאותו של גז.

על פי הערכות, חברת הייעוץ NSAI מארה"ב, קיים בקידוח "ים 3" פוטנציאל נפט בהיקף של כ-120 מיליון חביות וכ-1.8 טריליון רגל מעוקב של גז. הרישיון ממוקם בשטח המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, במים רדודים במרחק של 16 ק"מ בלבד מקו החוף, באזור אשדוד, קרוב ביותר לבתי הזיקוק ולקו הנפט היוצא מקצא"א לבתי הזיקוק באשדוד ובחיפה.