להט יביא לנו אוסקר?

מי הגיע להקרנה של "שומרי הסף"? ■ במה נזכר יוסי בכר? ■ וגם: איזה שיר עם ציטט הרב שי פירון?

"קרן קופרו", הקרן לשיווק סרטי תעודה, קיימה ברביעי האחרון בבית התפוצות בתל-אביב, הקרנת טרום בכורה של הסרט המדובר "שומרי הסף" של הבמאי דרור מורה ובהפקתו של פיליפה קוברסקי. הקרן אשר הוקמה ביוזמתה של אורנה ירמות לפני 15 שנה, מסייעת ליוצרים לגייס השקעות זרות לסרטיהם. במסגרת הסרט, בפעם הראשונה על אותו המסך, מתראיינים שישה מראשי השב"כ בעשרות השנים האחרונות.

ענת וינון קרייז, הקרנת טרום בכורה של
 ענת וינון קרייז, הקרנת טרום בכורה של

ענת וינון קרייז

ברשימת הראשים המדברים: אברהם שלום, יעקב פרי, כרמי גילון, אבי דיכטר, עמי איילון, ויובל דיסקין. השישה משתפים את הצופים, בגילוי-לב, בדרכי הפעולה וקבלת ההחלטות בשירות שנחשב לארגון חשאי. כמן כן, הם מדברים על התובנות שרכשו במהלך כהונתם בתפקיד ולאחריו. הסרט שופך אור על פעילות השב"כ והעומדים בראשו למן הימים שאחרי מלחמת ששת הימים ועד היום. הסרט מועמד לפרס האוסקר האמריקאי וצוין על ידי מבקרי קולנוע אמריקאים בכירים כסרט החשוב של השנה. לצורך הפקתו הסתייעו יוצריו ב"קרן קופרו" על מנת שתעזור להם ביצירת שיתופי פעולה עם גורמים בחו"ל. בין האורחים של יו"ר הקרן, עו"ד דן להט ורעייתו רונית רייכמן, נצפו: ענת וינון קרייז, נילי פריאל, רמי ואירינה שלמור, דני טוקטלי, יאיר המבורגר, ציפה כרמו ן, זיוה ושלמה להט, גליה אלבין, אביב גלעדי, ארי שביט, אילן שילוח ושירה מרגלית, מרדכי קרמניצר, אברהם ביגר, ליאורה לנדאו, רוני ואלישבע מילוא ועוד.

ד"ר בכר מעלה זיכרונות

בכירי פורום הקהילה העסקית של Audi Community התכנסו בשישי האחרון במתחם הסינמה סיטי בצומת גלילות למפגש של "מועדון הסרט הטוב". המפגש הנוכחי עסק בפרשת אנרון וכלל הרצאת אורח של יו"ר בנק דיסקונט ומי שהיה בעבר מנכ"ל משרד האוצר - ד"ר יוסי בכר. בכר הרצה בנושא מנהיגות בזמן משבר, ובסיום דבריו הוקרן בפני הבאים הסרט התיעודי שהיה מועמד לפרס האוסקר Enron: The Smartest Guys in the Room. הסרט, בבימויו של אלכס גיבני, מציג את סיפורה של אנרון, על חבורת מנהלים חסרי מעצורים אשר במשך שנים הוליכו שולל את הציבור הרחב ואת מנגנוני הפיקוח של המערכת העסקית, בשם הדחף לייצר רווחים עצומים.

לאון אדרי, יצחק סוארי,
 לאון אדרי, יצחק סוארי,

לאון אדרי ויצחק סוארי

בכר ריתק את הקהל כשסיפר את סיפורו האישי וחוויותיו מאותה תקופה כשהיה שותף ומנהל במשרד רו"ח ליובושיץ קסירר, בה הייתה שותפה פירמת רואי החשבון של אנרון, ארתור אנדרסן, שהתמוטטה אף היא בעקבות המקרה. הגיעו לשמוע לצפות ולהיראות: פרופ' יצחק סוארי יו"ר צ'מפיון מוטורס, דוד פתאל, ד"ר יורם טורבוביץ', שמואל וענת פרנקל, רמי ומינה נוסבאום, לאון אדרי, צביקה גיור, אילן גרינבוים, שי נשר, אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, ניב אורון מנהל חטיבת Audi ועוד.

לפיד בחליפה, לוי בג'ינס

בבוקר שישי נפגשו יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, ורמי לוי, איש העסקים ובעל השליטה ברשת המרכולים "רמי לוי שיווק השיקמה". המפגש אליו הגיע לפיד חנוט בחליפה ועניבה ורמי לוי בג'ינס, נערך באוניברסיטת תל-אביב במסגרת כינוס הפתיחה של "מועדון לילה כלכלי", מיזם משותף של שרון גל מגיש התוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, ומכללת מגמות.

רמי לוי, יאיר לפיד, כינוס הפתיחה של
 רמי לוי, יאיר לפיד, כינוס הפתיחה של

רמי לוי ויאיר לפיד

המועדון אמור להפגיש בין הציבור הרחב לבין קובעי המדיניות הכלכלית בישראל, במטרה לשפר ולייעל את ההתנהלות הפיננסית של הציבור הישראלי ולהעניק לחברים בו ידע רלוונטי הישר מפי מומחים. גל החמיא ללפיד על כך שעד כה הקמפיין שלו מתנהל טוב. לפיד לא התבלבל וקם לנקוש על עץ נגד עין הרע. עוד נכחו בהשקה: אבי בגס מנכ"ל קבוצת "קו מנחה" ו"יפעת"; אלון גלזר מנהל מחלקת המחקר של לידר שוקי הון; זיו פניני מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון; מאיר ברק יו"ר טריידנט קפיטל מרקטס ועוד.

ברונפמן, גלילי והקולטים

שרים לשעבר, חברי כנסת, אנשי עסקים ופעילי ציבור נאספו במכללה האקדמית תל-אביב-יפו בחמישי להשקת ספרם החדש של העיתונאית לשעבר לילי גלילי וד"ר רומן ברונפמן - "המיליון ששינה את המזרח התיכון", בהוצאת מטר. הכותבים: גלילי, שסיקרה מעל 20 שנה את העלייה מברית המועצות לשעבר, וברונפמן, ח"כ לשעבר וכיום בעל חברת הנדל"ן R.Bronfman Group אירחו שלושה שרי קליטה לשעבר: יו"רית "התנועה" ציפי לבני, מרינה סולודקין, והשר לשעבר יאיר צבן. השלושה נשאו דברים בפאנל שעסק בחשיבות קליטת העלייה הרוסית בחברה הישראלית. נצפו מעיינים בספר: ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי שערך את הספר ואף כתב את ההקדמה, משה טריואקס מבעלי הוצאת מטר, רו"ח צביקה פרידמן, עו"ד יוסי שלוש, עו"ד דוד עברי, עו"ד עוזי פנחסי, עו"ד בני שטיינברג וזמיר דחב"ש.

הרב פירון ושיר העם האוזבקי

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ח"כ כרמל שאמה הכהן, נפתלי בנט והרב שי פירון השתתפו ב"פרלמנט" - הפורום העסקי שמקיימת תנועת מכבי העולמית. המפגש נערך בשישי בכפר המכביה ועסק בבחירות 2013, תחת הכותרת: "הנהגה חדשה לפוליטיקה הישראלית".

שי פירון, הפורום העסקי של תנועת מכבי העולמית / צילום: אליצור ראובני
 שי פירון, הפורום העסקי של תנועת מכבי העולמית / צילום: אליצור ראובני

שי פירון

הרב פירון, מספר 2 ברשימת "יש עתיד", התחיל את נאומו בכך שביקש להקריא לקהל "שיר עם אוזבקי", כדבריו. פירון שלף את הטלפון הסלולרי שלו והחל לקרוא את מילות השיר "אתה תותח" של שרית חדד. בהתייחסו להופעתה עם ראש הממשלה בוועידת הליכוד ציטט פירון את מילות השיר: "החיים רולטה, איך סתם לפתע, בא ההימור הנכון", ואמר שמנהלי הקמפיין של נתניהו ביקשו במיוחד את השיר הזה שיגיד שנתניהו "תותח", אבל לפי מילותיו הוא גם מהמר. עוד הוסיף פירון שנתניהו פועל כמו מהמר בבחירות האלו, כמי שהחליט לשחק על ירושלים בגלל הקרב שלו נגד בנט. הקשיבו לדברים: יאיר המבורגר יו"ר מכבי עולמית, עמי פדרמן ורעייתו מיכל הפעילה בפורום העסקים של מכבי העולמית, עופר מירנדה יו"ר פורום העסקים של התנועה, האדריכל דני קייזר לשעבר מהנדס העיר תל-אביב, יגאל כרמי מנכ"ל תדיראן סוללות ועוד.