משרד קנטור-אלחנני-טל לקראת מיזוג עם משרד מיתר-ליקוורניק-גבע

זאת לאחר שהמגעים למיזוג עם משרד גרוס-קלינהנדלר-חודק כשלו ■ למרות הגידול בכמות עורכי הדין, המשרד הממוזג יישאר במקום השלישי בגודלו

משרד עורכי הדין קנטור, אלחנני, טל ניהל מגעים למיזוג עם משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג (GKH), ורק לאחר שהמגעים למיזוג עם משרד גרוס נכשלו, פנה משרד קנטור, אלחנני, טל למשרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדווין - כך נודע ל"גלובס". המשא-ומתן בין המשרדים עומד להבשיל בקרוב למיזוג בינמשרדי.

מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, ברנדווין הוא משרד עורכי הדין השלישי בגודלו בארץ והוא מעסיק היום 160 עורכי דין. לאחר המיזוג עם משרד קנטור, אלחנני, טל, שבו עובדים 38 עורכי דין, יגדל המשרד הממוזג לכ-200 עורכי דין.

למרות הגידול המשמעותי בכמות עורכי הדין, יישאר המשרד הממוזג במקום השלישי מבחינת גודל המועסקים בו.

על המקום הראשון, מבחינת כמות עורכי הדין, שומר משרד גולדפרב-זליגמן המונה כיום כ-220 עורכי דין. במקום השני מדורג משרד הרצוג, פוקס, נאמן, המונה כ-210 עורכי דין.

בדומה לפירמות-ענק נוספות בארץ, משרד מיתר-ליקוורניק עוסק במגוון רחב של נושאים, בהם תחומי מסחר נרחבים, עסקאות בינלאומיות גדולות ומורכבות, מיזוגים ורכישות, משפט בינלאומי, דיני מכרזים, רשויות מקומיות, משפט מינהלי, התדיינויות מסובכות, שוק ההון ועוד. המשרד מייצג לקוחות מובילים מהקהילה העסקית המקומית והבינלאומית, ומציע ללקוחותיו ידע מעמיק ומומחיות בכל תחומי המשפט המסחרי.

השותפים הבכירים במשרד מיתר הם עורכי הדין דן גבע, רלי לשם, מיה ליקוורניק, דיויד שרתוק, דן שמגר, קליפורד פיליג, אלון גלרט ונועם שרון.

משרד קנטור, אלחנני, טל עוסק אף הוא בתחומים רבים, אך עיקר מומחיותו בדיני בנקאות ופיננסים. עו"ד דליה טל - שעומדת בראש המשרד בשיתוף עם עו"ד ירון אלחנני - כונתה בעבר "עורכת הדין של הבנקים".

בדומה למהלכי מיזוגים אחרים, הסיבה המרכזית למיזוג בין מיתר-ליקוורניק לבין קנטור היא שהלקוחות הגדולים במשק ובחו"ל מעדיפים לקבל טיפול משפטי כולל ממשרד גדול אחד, שמסוגל לטפל במגוון רחב של תחומים.

עם זאת, יצוין כי יש רבים הסבורים כי אין הבדל מהותי בין משרד שעובדים בו 150-200 עורכי דין לבין משרד המעסיק 50-70 עורכי דין. מבחינת השירות ללקוח, משרד שבו נניח 40-50 עורכי דין מעולים בתחומם, יכול להעניק שירות מצוין שאינו נופל מהשירות המשפטי שניתן במשרדים הגדולים.

ממשרדי מיתר-ליקוורניק וכן קנטור-אלחנני - לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה.

משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק , הלוי, גרינברג (GKH) מסר בתגובה, כי "המשרד לא נוהג להתייחס לתוכניותיו העסקיות בציבור. המשרד היה הראשון בענף שביצע מיזוג משמעותי ב-2001, והוא עדיין מאמין באסטרטגיה של גידול, לרבות בדרך של מיזוג".

הנבואה הגשימה את עצמה

רמז לכוונת משרד מיתר, ליקוורניק גבע & לשם, ברנדווין ושות' להתמזג עם משרד גדול אחר, ניתן היה למצוא בדברים שאמרה עו"ד מיה ליקוורניק ב-31 בדצמבר 2012 בכנס דן אנד ברדסטריט (D&B).

בכנס, שהציג את דירוג משרדי עריכת הדין במשק לפי גודלם, אמרה ליקוורניק כי "צורכי החברות במשק מכתיבים ודוחפים את גידול משרדי עריכת הדין. אני לא יודעת אם 200 עורכי דין זה השיא הסופי. הרבה תלוי בהמשך הצמיחה של הכלכלה שלנו - אם המגמה הזו תימשך, המשרדים הגדולים ימשיכו לגדול, וזה יבוא על חשבון המשרדים הבינוניים והקטנים".

ליקוורניק התייחסה בדבריה למגה-מיזוג שנערך חודשים ספורים קודם לכן בין שני משרדים מובילים וגדולים בישראל - גולדפרב-לוי-ערן-מאירי-צפריר ומ. זליגמן - שהתמזגו למשרד אחד, המונה כיום 215 עורכי דין.

כשנה חלפה מאז, וכעת מתברר כי ליקוורניק ושותפיה למשרד עומדים להגשים בעצמם את הדברים שניבאה ליקוורניק בכנס באמצעות מיזוג עם משרד קנטור אלחנני טל.