תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

להתראות למצוק, ברוכה הבאה לתקרת החוב

זה אמנם לא נמשך עמוק אל תוך הלילה, אבל כפי שאפשר היה לצפות הגיעו הרפובליקאים והדמוקרטים בקונגרס להסכמות של הרגע האחרון שמנעו נפילה מהמצוק הפיסקלי ■ השורה התחתונה: הסכם זמני לחודשיים, עד שנגיע שוב לרגש שבו צריך להעלות את תקרת החוב

דולרים ארצות הברית / צלם: thinkstock
דולרים ארצות הברית / צלם: thinkstock

כצפוי, הפוליטיקאים בארה"ב לא נפלו מהמשבר הפיסקאלי שהם יצרו במו ידיהם והגיעו אמש בזמן הפציעות להסכם חלקי שימנע (באופן זמני) זעזוע שלילי חד על הכלכלה. ההסכם יכלול העלאה צנועה ביותר של שיעורי המס ודחייה כוללת של כחודשיים בקיצוצים בהוצאה הציבורית. בימים הקרובים הסנאט ובית הנבחרים צפויים לאשר את החקיקה שתיכנס כנראה לתוקף רטרואקטיבי החל מה-31 בדצמבר 2012.

למרות זאת, יש לזכור שהסכם חפוז זה הוא לא יותר מפלסטר על רגל שבורה, ואינו פותר במאומה את בעיית החוב ארוכת הטווח של ארה"ב, והוא מכין את הקרקע למאבק נוסף בעוד כחודשיים כאשר הדחייה בקיצוצים על ההוצאה הציבורית תסתיים.

סביב אותו לוח זמנים הממשל בארה"ב צפוי להגיע לתקרת החוב (כ-16.4 טריליון דולר) מה שימנע ממנו להמשיך לפעול ולמעשה ייצור משבר פיסקאלי נוסף. דבר זה יחייב את המפלגות להגיע להסכם משמעותי יותר לקיצוץ בגירעון, ועל פי התנהלות המפלגות בשנתיים האחרונות סביר להניח שהסכם חדש יושג גם כן רק בדקה התשעים.

עיקרי העלאות המיסים שפורסמו עד עכשיו:

שיעור המס ליחידים בארה"ב יישאר כנראה ללא שינוי לכ-90% מהאוכלוסייה מלבד לבעלי הכנסה של מעל 400 אלף דולר בשנה או למשפחה שההכנסה המשותפת שלה מעל 450 אלף דולר בשנה. שיעורי תשלומי העברה וההטבות למובטלים יישארו ללא שינוי.

ההוצאה המוכרת במס תוגבל לתקרה של 250 אלף דולר בשנה ליחידים ול-300 אלף דולר בשנה לזוגות.

מס העיזבון יעלה ל-40% אך הרצפה תישאר בסביבות 5 מיליון דולר.

המס על רווחי הון יעלה לסביבות 20% משיעור ממוצע של כ-15%.