אזורים רכשה בחזרה ממגדל מניות בחברות הבנות תמורת 137 מ' ש'

מגדל רכשה את המניות ב-2010 תמורת כ-100 מ' ש' ■ אושרה רכישת נכסים מידי הרשי פרידמן

כשלוש שנים לאחר שמכרה לקבוצת הביטוח מגדל 9% מהחברות הבנות "אזורים בניין" ו"אזורים א.ח.ל.ר", סיכמה חברת הנדל"ן אזורים על רכישתן חזרה תמורת 137 מיליון שקל. מגדל רכשה את המניות בינואר 2010 תמורת כ-100 מיליון שקל.

העסקה הנוכחית נחשפה לראשונה ב"גלובס". אזורים גם דיווחה היום על אישור של כמה מהלכים שאותם קידמה בחודשים האחרונים, שבמסגרתם היא ממזגת לתוכה את פעילות הנדל"ן הישראלית הפרטית של הרשי פרידמן, בעל השליטה באזורים.

לדברי אופיר גרינברג, מנכ"ל אזורים, "עם תום השנה האזרחית התקדמנו עוד כמה צעדים בדרך לביסוס החברה כאחת מחברות הנדל"ן הגדולות, היציבות והמובילות בישראל".

במסגרת העסקה ב-2010 קיבלה מגדל כמה זכויות, ובהן מינוי משקיף מטעמה לדירקטוריון החברות הבנות, פיקוח על חלוקת דיבידנדים, עסקאות בעלי עניין ותשלום דמי ניהול. כעת משתחררת אזורים מחובותיה אלה כלפי מגדל.

מגדל קיבלה היום מקדמה של 15 מיליון שקל על חשבון התמורה. אם העסקה לא תושלם, שלא ביוזמת מגדל, המקדמה תיוותר בידיה. לאזורים ניתן חודש להשלים את העסקה, ואם לא תעמוד בכך יוארך המועד לסוף פברואר, והתמורה תגדל ב-10 מיליון שקל. אזורים הודיעה ש"היא בוחנת מקורות למימון הרכישה, ובהם גם גיוס הון ו/או חוב, וכן הכנסות ממימוש נכסים".

ממזגת חברה של פרידמן

לדברי מנכ"ל חברת הנדל"ן, אופיר גרינברג, "כיום אנו נפרדים ממגדל בתודה, כחברה יציבה פיננסית ואיתנה".

גרינברג אומר את הדברים בין היתר בהתבסס על גידול בהון החברה, שינבע מעסקת בעלי עניין שאושרה אתמול באסיפה הכללית של החברה, ברוב מכריע של 96%.

במסגרת העסקה האמורה תמזג לתוכה אזורים את פעילותה של חברת סטרונגאינפו, הנמצאת בשליטת פרידמן, תמורת כ-126 מיליון שקל (לאחר הנחה של 5 מיליון שקל שנתן לה פרידמן בעקבות מו"מ עם חברת הייעוץ אנטרופי).

סטרונגאינפו מחזיקה בין היתר בפרויקטים להקמת 218 יח"ד בשכונת ארזה שביישוב מוצא, ו-77 יח"ד בשכונת ארזי הבירה בירושלים. הפרויקטים נמצאים באזורי ביקוש, וזמינים לבנייה.

על פי תנאי העסקה מעמיד הרשי פרידמן לחברת אזורים אשראי לביצוע העסקה, אשר יומר להון מניות במסגרת הנפקת זכויות לכלל בעלי המניות.

אזורים מעוניינת לגייס בהנפקת זכויות סך של כ-250 מיליון שקל, כשבעל השליטה ישתתף בה לפי חלקו, והשאר יגויס מהציבור. המהלך צפוי להגדיל את ההון העצמי של אזורים מכ-380 מיליון שקל לכ-630 מיליון שקל.

המיליונר היהודי-קנדי פרידמן רכש באפריל 2011 כ-64% ממניות אזורים - שהגיעה לסף קריסה בתקופת הבעלים הקודם, שעיה בוימלגרין. את המניות רכש פרידמן תמורת כ-300 מיליון שקל, ומאז העמיק את השקעתו לכ-430 מיליון שקל - מניות ששווי השוק שלהן פחות מ-200 מיליון שקל.