מישל פלאטיני שוב חוזר על עמדתו: "מונדיאל 2022 צריך להתקיים בחורף"

למרות התנגדות של הליגות האירופיות עליהן הוא אחראי, נשיא אופ"א מדגיש: "בקיץ יש 55 מעלות בקטאר, אלו לא תנאים אופטימליים"

האם מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, נכנס למסלול התנגשות עם הליגות של המדינות האירופיות, שנמצאות תחת המטרייה של הארגון אותו הוא מנהל?

בכנס שנערך בדובאי, חזר שוב הצרפתי על עמדתו לפיה המונדיאל בשנת 2022, שאמור להיערך בקטאר, צריך להתקיים בחודשי החורף. "אם אתם הולכים לקטאר ביוני-יולי, אז שיהיה לכם בהצלחה, כי הטמפרטורה שם בתקופה הזאת מגיעה ל-55 מעלות", אמר.

"זה טוב שיהיה מיזוג אוויר באצטדיונים, אבל אני חושב שאירועי הספורט הגדולים בעולם צריכים להתקיים תחת התנאים האופטימליים, לכן הכי טוב יהיה לקיים את המונדיאל במהלך החורף", המשיך פלאטיני. "המשמעות היא שרצוי שהטורניר יתקיים בנובמבר-דצמבר 2022, כך שלא תיווצר התנגשות עם אולימפיאדת החורף שאמורה להיערך בינואר 2022".

עמדה זו של פלאטיני צפויה לעורר את זעמן של הליגות האירופיות, שמתקיימות כבר שנים ארוכות באופן סדיר בין החודשים אוגוסט למאי. קיום מונדיאל באמצע העונה עשוי לגרור את העונות עמוק אל תוך הקיץ, במה שעשוי לייצר בעיות מול זכייני השידורים, האוהדים והקבוצות.

כמו כן, למרות שקטאר הצהירה כי לא תחלוק את אירוח המונדיאל עם מדינות נוספות מהמפרץ הפרסי, פלאטיני, שהצביע בדצמבר 2010 בעד קטאר לאירוח הטורניר ושימש כאחד הלוביסטים המרכזיים לקמפיין האירוח שלה, טוען כי "אני לא רוצה להתערב בענייני המפרץ, אבל לדעתי זה יכול להיות רעיון לא רע".