חוק טורקי חדש: פרשנות כלכלית לא מחמיאה - 5 שנות מאסר

לפי החוק החדש שהועבר בשלהי חודש דצמבר, מי שמעניק פרשנות "לא מחמיאה" או מוטעית על כללכת המדינה צפוי למאסר ■ בעקבות החוק החדש סוסייטה ז'נרל הורה לעובדיו להפסיק לסקר את המדינה

קיימת דעה רווחת בקרב העולם הכלכלי שטורקיה הייתה אחת מהכלכלות היחידות בעולם שלא נפגעו בצורה אנושה מהמשברים הכלכליים בארה"ב ואירופה, ואף הצליחה לצמוח בצורה מרשימה. אולם, חוק חדש שהעבירה הממשלה, מצביע על כך שהיא מעוניינת לשמר את הדעה הזו, גם בפגיעה בחופש הביטוי והדמוקרטיה.

בשלהי חודש דצמבר, המחוקקים הטורקים הצליחו להעביר חוק חדש, לפיו פרשנות כלכלית מסויימת "לא מחמיאה" על השווקים בטורקיה, תיחשב לעבירה פלילית שדינה 5 שנות מאסר.

כתוצאה מהחוק החדש בתי השקעות ועיתונאים כלכליים רבים החליטו פשוט לא לסקר את טורקיה. כך למשל, בנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל הורה לעובדיו להפסיק להעניק פרשנות על כלכלת טורקיה. בנק אוף אמריקה וקומרסבנק הודיעו כי הם בוחנים כיצד החוק החדש ישפיע על העסקים שלהם.

החוק החדש זכה לגינויים רחבים בקרב ארגונים שונים הדוגלים בחופש הביטוי. הוועדה להגנת עיתונאים בטורקיה דיווחה לפני מספר חודשים כי בטורקיה קיימים יותר עיתונאים הנמצאים בכלא מאשר כל מדינה אחרת בעולם ויצאו נגד ארדואן בטענה כי הוא פשוט הכריז מלחמה על חופש הביטוי וחופש העיתונאות.