גולן טלקום והוט מובייל: להאריך פטור להיתר בנייה

גולן טלקום והוט מובייל מבקשות הארכה לפטור להיתר בנייה עד סוף 2013 ■ בית המשפט העליון כבר הסכים להארכת הפטור אבל ביקש דיון ביניים החודש ■ גולן והוט: בלי הפטור לא נוכל להקים רשת סלולרית

גולן טלקום והוט מובייל מבקשות מבית המשפט העליון הארכה של הפטור מהצורך בהגשת היתר בנייה עבור מתקני גישה אלחוטיים עד סוף 2013.

הפטור ניתן לגולן טלקום ולהוט מובייל בשל היותן חברות חדשות שזכו במכרז להקמת רשת סלולרית, ולכן הסכים בית המשפט להקל עליהן ולהעניק להן את הפטור, שלא ניתן לחברות הוותיקות. בסוף החודש אמור להתקיים דיון בנושא, ובו יחליט בג"ץ האם להיענות לבקשות, וזאת למרות שכבר הסכים לכך עקרונית אך קבע תחנת בדיקה החודש.


נזכיר שבית המשפט העליון קבע ביולי 2012 כי הוא מסכים לעמדת היועץ המשפטי לממשלה להאריך את הפטור עד סוף 2013. אלא שבג"ץ החליט שפטור לתקופה של שנה וחצי הוא ארוך מדי ולכן ביקש לקיים תחנת בדיקה בינואר 2013. הפטור שכאמור ניתן רק לחברות החדשות, ניתן להן משום שהמדינה הבינה שללא הפטור, החברות פשוט לא יוכלו לעמוד במחוייבות שלקחו על עצמן, כלומר לא יוכלו להקים רשת סלולרית כפי שהתחייבו. לכן היועץ המשפטי לממשלה הסכים לפטור למרות שעמדת המשרדים הממשלתיים השונים חלוקה לגבי כל נושא האסדרה של מתקני גישה אלחוטיים.


למעשה ללא הפטור, יידרשו החברות לעבור הליך מייגע וסבוך של רישוי והן טוענות כי אם זו תהיה התוצאה, המדינה למעשה תגרום להכשלתן. נציין כי משרד התקשורת תומך בפטור והיה מוכן להרחיב אותו גם לחברות הוותיקות משום שהוא מכיר בחיוניות של הקמת אתרים נוספים אחרת החברות יתקשו לעמוד בביקושים ובדרישות של הלקוחות לאיכות רשת ללא ניתוקים ולמהירויות גלישה גבוהות. הערכה היא שאם היועץ המשפטי לממשלה לא ישנה את דעתו, ולא יקרה משהו חריג, סביר להניח שבג"ץ יסכים להארכה.