מכרז המשתלה: 5 הזוכות - ממוצע של 12% מעל המינימום

ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל פרסמה את הזוכים במכרז לבניית 452 יחידות דיור בשכונת המשתלה ■ הזוכים ברוב המתחמים הם גינדי החזקות

לאחר המתנה של כחודש ימים, פרסמה היום (ב') ועדת המכרזים של המינהל את הזוכים במכרז לבניית 452 יחידות דיור בשכונת המשתלה. כפי שנחשף ב"גלובס", הזוכים ברוב המתחמים הם חברת גינדי החזקות שיוכלו לבנות 232 יחידות דיור בשלושה מתחמים שונים. במגרש הגדול ביותר המאפשר בניית 112 יחידות דיור זכתה חברת אפריקה מגורים ובמגרש נוסף זכתה קבוצת הרכישה שארגנה חני הורביץ.

למרות הטענות על מחירי המינימום הגבוהים בהם נקבו המינהל ועיריית תל אביב במכרז, ההצעות של החברות היו גבוהות ממחיר זה בכ-12% בממוצע. הצעתה של אפריקה מגורים שעמדה על 115 מיליון שקל הייתה גבוהה רק ב-5% ממחיר המינימום של המכרז. הצעתה משקפת שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח של 1.15 מיליון שקל.

ההצעה של קבוצת הרכישה שארגנה הורוביץ למגרש המאפשר בניית 28 יחידות דיור הייתה גבוהה ב-21.2% ממחיר המינימום ועמדה על 30.92 מיליון שקל. סכום הזכייה במקרה הזה משקף שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה 1.23 מיליון שקל. שלושת ההצעות הזוכות הנוספות, של גינדי החזקות, היו גבוהות ממחיר המינימום בכ-11% בממוצע.

ממוצע שלושת ההצעות הזוכות של החברה משקף שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה כ-0-1.1 מיליון שקל. ההצעות הזוכות משקפות יחד ממוצע של 1.14 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

מעניין לראות שמגרש אחד מתוך השישה ששווקו נותר ללא הצעות כלל. מגרש זה מאפשר בניית 80 יחידות דיור. מחיר המינימום למגרש זה עמד על 82 מיליון שקל. בתוספת דמי הפיתוח למגרש שעמדו על כ-10.1 מיליון שקל מדובר ב-92.1 מיליון שקל, סכום המשקף 1.15 מיליון שקל ליחידת דיור.