בקרוב: וינשטיין יחליט אם להורות על חקירה פלילית בפרשת הרפז

כך הודיע משרד המשפטים, יממה לאחר פרסום דוח מבקר המדינה ■ עם זאת, לא תוקם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הפרשה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתכוון לקבל "בקרוב" החלטה אם להורות על חקירה פלילית מקיפה במגוון נושאים העולים מדוח מבקר המדינה בפרשת מסמך הרפז.

כך הודיע הערב (ב') משרד המשפטים, כיממה לאחר שמבקר המדינה, יוסף שפירא, פירסם את הדוח המדובר, לאחר בדיקה שארכה שנתיים וחצי, בניצוחו של המבקר הקודם מיכה לינדנשטראוס.

בדוח נמתחה ביקורת חריפה כלפי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ועוזרו, אל"מ ארז וינר, וכן כלפי שר הביטחון, אהוד ברק, ועוזריו, יוני קורן וברק סרי.

"דוח המבקר והחומרים שהועברו ממשרדו במהלך החודשים האחרונים נלמדים ונבחנים בידי בדרגים המקצועיים במשרדנו", נמסר ממשרד המשפטים, "בחינה זו מצויה בשלב מתקדם. טרם התקבלה החלטה כלשהי מצד היועמ"ש בדבר האפשרות להמשיך ולטפל בהיבטים מסוימים של הפרשה באפיקים פליליים, והיועמ"ש מתכוון להכריע בנושא בקרוב.

"לאורך כל עבודת הביקורת זכה משרד המבקר למלוא שיתוף-הפעולה, והיועץ אף אישר להעביר לעיון המבקר באופן חריג חומרים שנאספו בידי המשטרה והשב"כ, תוך שהובהר כי יש להבחין בין מידע המצוי בידי גופי החקירה, והוא תוצר של חקירה או פעולה אחרת, לבין מידע שאיננו מצוי בידי הגוף החוקר, ושלשם הפקתו נדרש להפעיל את סמכויות החקירה שהמחוקק הפקיד בידיו".

תביעת לשון הרע

בד-בבד, הגיש אתמול (א') בועז הרפז, שבעניינו הוחלט בעבר להעמידו לדין בכפוף לשימוע באשמת זיוף המסמך הקרוי על שמו, לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת לשון הרע נגד העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן. זאת, קרוב לשנתיים לאחר שפירסמו את ספרם "הבור", העוסק בהרפז ובפרשת המסמך המזויף.

התביעה, על סך 2.7 מיליון שקל, הוגשה באמצעות עורכי הדין צבי גלמן ודפנה אזולאי-רגב ממשרד עו"ד אריאל שמר.

"למרות שעוד רב הנסתר על הגלוי בפרשה זו", נכתב בתביעתו של הרפז, "החליטו מרגלית וברגמן להאדיר את שמם, תוך שהם מפרסמים בסמוך למועד פרישתו של אשכנזי מתפקידו את ספרם הדיבתי. כל האירועים שבהם עוסק הספר, שכולם מוכחשים ושקריים, נועדו להציג את דמותו של הרפז כנוכל שניצל כביכול את חוליי המערכת למטרותיו הזדוניות והפוגעניות. הספר הציג את הרפז באופן מגמתי, מכפיש ושקרי כרב-נוכלים, מושחת, רמאי, קומבינטור ועבריין". (ת"א 9936/01/13).

לא תוקם ועדת חקירה

בתוך כך, מתברר כעת כי לא תוקם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הפרשה. יושב-ראש האופוזיציה, שאול מופז, הודיע לפני זמן קצר לכנסת כי הוא מתנגד לכינוס דיון בנושא.

על-פי ההסכמות, בתקופת בחירות יש צורך בהסכמת ראשי הקואליציה והאופוזיציה לצורך כל דיון בכנסת, ולכן המשמעות היא הטלת וטו של מופז על המהלך. שר הביטחון אהוד ברק מעוניין בוועדת חקירה, ואילו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מתנגד לה.