נעילה חיובית בבורסות אירופה; "קיימת אופטימיות בשווקים"

אלקואה פתחה אמש בוול סטריט את עונת הדוחות הכספיים של הרבעון הרביעי, כשהיא מכה התחזיות - Alumina בסידני מגיבה בחיוב ■ באירופה: נתוני אבטלה מדאיגים; המתנה להחלטת הריבית מחר

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים, בהתאם לסנטימנט החיובי באסיה ועל רקע מסחר חיובי בניו יורק. בזירת המאקרו התפרסם היום שיעור הצמיחה בגוש האירו שהצביע על צמיחה שלילית של 0.1%. מחר יפרסם ה-ECB את החלטת הריבית.

אמש נפתחה בוול סטריט עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012, כאשר ענקית האלומיניום אלקואה הצליחה לעמוד בתחזית האנליסטים בשורת הרווח ועקפה את תחזית ההכנסות. עם זאת, קיימת דעה רווחת בוול סטריט כי רווחי החברות ב-S&P 500 יקטנו בכ-2.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"קיימת אופטימיות בשווקים אך המשקיעים נוקטים משנה זהירות", אומר טים שרודרס, מנהלש השקעות בחברת Pengana Capital. "אנו משוכנעים שעונת הדוחות בארה"ב תהיה חיובית" הוא מוסיף.

המשקיעים מתעלמים לעת עתה מנתון האבטלה בגוש האירו שפורסם אמש. ראוי לציין את רמות האבטלה בנפרד בספרד (26.6%), גרמניה (5.4%), צרפת (10.5%) ואוסטריה (עם הרמה הנמוכה ביותר, 4.5%). מחר (ה') יפרסם ה-ECB את החלטת הריבית המרכזית של הבנק, לחודש ינואר.

מעבר לנתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו אתמול, היום פורסם האומדן הסופי של שיעור הצמיחה בגוש האירו ברבעון השלישי של 2012. הנתון עמד בקונצנזוס האנליסטים והצביע על צמיחה שלילית של 0.1%.

עיני המשקיעים באירופה נשואות לעברו של יו"ר הבנק האירופי, מריו דרגי, אשר צפוי מחר ב-14:45 (שעוננו) להכריז על החלטת הריבית המרכזית של הבנק לחודש ינואר. לפי חלק מההערכות, דרגי עשוי להוריד את הריבית לאור ההרעה בסביבה הכלכלית ביבשת. הריבית עומדת כעת על 0.75%, שפל כל הזמנים מאז הקמתו של גוש האירו.

סנטימנט מעורב באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה מעורבת, כאשר מרבית הבורסות במזרח ננעלו בעליות, לאחר שני ימי מסחר רצופים של ירידות שערים. המשקיעים הגיבו לחדשות מאירופה - שם תתפרסם מחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ה-ECB) לחודש ינואר. החוזים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית, בעוד Alumina מזנקת במסחר בבורסת סידני, לאחר שאלקואה דיווחה אמש בארה"ב על תוצאות כספיות חיובית ופתחה את עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012.

"אני מגלה אופטימיות זהירה", אומר טים שרודר'ס, מנהל השקעות ממלבורן. "אנו נמצאים בצומת דרכים הכוללת את עונת הדוחות שרק יצאה לדרך בצפון אמריקה. אנשים מחכים לדיווחים הכספיים, כדי לראות את הביצועים של החברות השונות".

בנוסף לעונת הדוחות בוול סטריט, מגיבים היום באסיה לנתונים מאירופה אמש, שם ננעלו הבורסות במגמה מעורבת לאחר שפורסמה רמת האבטלה לנובמבר 2012 - אשר הרקיעה לשיא כל הזמנים, 11.8% (קרי, 18.8 מיליון מובטלים).

Alumina עמדה במוקד בבורסת סידני, לאחר שענקית האלומיניום אלקואה פרסמה אמש בוול סטריט את דוחותיה הכספיים - בשורה התחתונה החברה עמדה בציפיות האנליסטים ורשמה רווח של 6 סנט למניה, לעומת 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות של 5.9 מיליארד דולר.

עוד נציין את יצרניות הרכב הונדה וטויוטה, אשר עלו מעט לאור היחלשות הין היפני.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]