עו"ד צבי פירון: איש השנה במשפט - עו"ד יורם הכהן

"מהפכת הפרטיות שמוביל הכהן, ראש הרשות למשפט ולטכנולוגיה היוצא, תשחק תפקיד מרכזי בזירה המשפטית בשנים הקרובות"

- מיהו בעיניך איש השנה בתחום המשפט לשנת 2012?

"עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט ולטכנולוגיה היוצא. בעולם של גוגל, פייסבוק ואינסטגרם, יש לכל אדם יכולת כמעט בלתי מוגבלת לאגור ולאחזר מידע. יכולת זו מחייבת יצירת בלמים ואיזונים מתאימים. ביוזמת עו"ד הכהן הוגשה הצעת חוק, שתקנה לרשות סמכויות חקירה ואכיפה בדומה לאלה המסורות לרשות ניירות ערך ולרשות ההגבלים העסקיים. 'מהפכת הפרטיות' שמוביל הכהן תשחק תפקיד מרכזי בזירה המשפטית בשנים הקרובות".

- מה הייתה ההתפתחות המשפטית החשובה של 2012?

"מינויו של השופט אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון. מעבר לחשיבותו הברורה, הוא מסמל תקווה לתיקון חשוב בנוגע לתפקידו הפרשני של בית המשפט, בדרך של הדגשת חשיבות המשמעות המילולית הטבעית של הטקסט המשפטי. בכך תתחזק הוודאות המשפטית, דבר שיש בו ערך רב בסביבה העסקית".

- מבחינה מקצועית, מהו הדבר החשוב ביותר שעשית בשנה שחלפה?

"ייצוגה של חברת אל-אופ מקבוצת אלביט מערכות, בהגשת תביעה בסך כ-74 מיליון דולר נגד מדינת ישראל, בגין נזקים והוצאות שנגרמו לחברה עקב ביטולם של היתרי יצוא ללקוח זר".

- לאיזה שינוי במערכת המשפט אתה מייחל בשנת 2013?

"רפורמה נרחבת בתקנות סדר הדין האזרחי. עם השנים נשחק מעמדן של תקנות סדר הדין האזרחי, ואלה הפכו למעשה, במרבית אולמות בתי המשפט, מדין מחייב להמלצה בלבד. על משרד המשפטים לפעול להתקנת תקנות חדשות, חדות ותקיפות יותר, ובהן פחות שיקול-דעת ויותר 'שיניים', ולקצר וליעל בכך את ההליך המשפטי".