באומן-בר-ריבנאי מנסה לקבל את תקציב המדיה של פרטנר

‎‎הגיש באמצעות חברת המדיה שלו, זניט, הצעה מסחרית לטיפול בתקציב ‏

‎‎משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי משקיע מאמצים בחיזוק מעמדו במערך הפרסום של פרטנר ופועל לקבל גם את תקציב המדיה המטופל מזה כ-14 שנה בחברת המדיה יוניון - כך נודע ל"גלובס".

‏פרסום באומן, באמצעות חברת המדיה שלו זניט, הגיש הצעה מסחרית לטיפול בתקציב, זאת למרות שבחברה לא התעתדו לעסוק בנושא בחודשים הקרובים.

‏באומן-בר-ריבנאי הצטרף באחרונה למערך הפרסום של פרטנר, שאותו המיר בתקציב הפרסום של הוט. אחת הסיבות שבבאומן בחרו להמר על תקציב פרטנר ולא לדבוק בתקציב הוט הייתה העובדה שתקציב המדיה של הוט מתנהל מזה מספר שנים בחברת המדיה מיוז, ולמשרד לא נפתחה כלל האפשרות בשנים האחרונות להתמודד עליו.

‏חברות המדיה של משרדי הפרסום הפכו בשנים האחרונות לצינור החמצן העיקרי של משרדי הפרסום בכל הקשור לרווחיות. עם שחיקת העמלה המסורתית ששולמה בעבר למשרדים, הפכה המדיה למפרנסת העיקרית שלהם, ובמדיה גודל משמעותו כוח.

בקבוצת באומן קיימים מספר תקציבי עוגן שלא מתנהלים באמצעות חברת המדיה שלהם, בהם שטראוס וביטוח ישיר. נראה כי במשרד החליטו לייצר שינוי ולנסות לחבר ככל יכולתם בין תקציבי הקריאטיב שהם מטפלים בהם לתקציבי המדיה.

‏יוניון מטפלת בתקציב המדיה של פרטנר מזה כ-14 שנה, עוד מגלגולה הקודם תחת השם יונייטד. פרטנר ושטראוס היוו את הבסיס שעליו הוקמה החברה, שהייתה בשנותיה הראשונות בבעלות שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן, שחלקו אז את שני התקציבים בקריאייטיב.

המדיה של שטראוס ופרטנר נוהלה עד אז בחברת המדיה העצמאית פרו מדיה. את קדמת הבמה בניהול התקציב לקח אורן יוניוב, שהפך לשחקן מפתח בתקציבים וביונייטד. כשיונייטד התפרקה והוקמה על-ידי יוניוב בגלגול חדש תחת יוניון, נשארו התקציבים איתו, ולמרות השינוי כל ניסיון להשיג את התקציב לא צלח, גם לא ניסיונות של יוניברסל מקאן, החברה הגדולה ביותר בשוק.

‏‎‎נדרשת החלטה אסטרטגית

‎‎מערך הפרסום של פרטנר מורכב היום משני משרדים: גליקמן-נטלר-סמסונוב ובאומן-בר-ריבנאי. בבאומן לא הבהירו בשלב זה אם הם מעוניינים בכל תקציב המדיה או רק בחלק שלהם.

בכל מקרה, אם יקרה שינוי, הוא עשוי להעמיד את פרטנר בסיטואציה לא פשוטה: אם יועבר מלוא התקציב לבאומן, לא ברור כיצד יתקבל המהלך בגליקמן שרוכש כיום את המדיה שלו באמצעות יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן, שהפסידה באחרונה את התקציב לבאומן. אם יחולק התקציב לפי קריאייטיב, עשויה יוניברסל להיכנס בדלת האחורית - זאת בהנחה שעד ההחלטה לא יהיה לה חלק בקבוצת תקשורת אחרת. גם ביוניון טרם נאמרה המילה האחרונה.

לכולם ברור שההכרעה במקרה הזה לא תהיה על כסף, שכן מבחינה כספית כולם יישרו קו. על הפרק תעמוד החלטה אסטרטגית של פרטנר: האם היא מחברת את המדיה לקריאייטיב - או שומרת על הפרדה ומפזרת את הביצים במספר סלים.

‏בפרטנר בחרו לא להתייחס לידיעה. ‏‎‎‏