סטנלי פישר נזף בראשי הבנקים בשל שכרם הגבוה

פישר כינס את כל ראשי המערכת הבנקאית וקיים עמם שיחה חריפה ■ במהלך השיחה נזף פישר בראשי הבנקים עקב שכרם הגבוה וקרא להם להפחית עמלות ולהתנהל באחריות ובשקיפות בנושא המשכנתאות

במהלך יוצא דופן כינס לפני כשבוע נגיד בנק ישראל סטנלי פישר את כל ראשי המערכת הבנקאית הישראלית למה שכינו בנקאים בכירים "שיחת נזיפה". במהלך השיחה קרא פישר לבכירים לקחת פחות סיכונים בנושא המשכנתאות ונזף בהם בשל שכרם הגבוה.

לפני כשבוע וחצי, ביום חמישי בשעות הצהריים, עלו כל ראשי הבנקים בישראל ללשכתו של הנגיד בירושלים. השיחה, כדרכו של פישר, התנהלה אומנם בצורה מנומסת, אבל הנגיד פנה אל בכירי מערכת הבנקאות הישראלית בדברים נוקבים ביותר. פישר טען כנגד הבנקים שהם לוקחים יותר מדי סיכונים בתחום המשכנתאות.

גם בנושא העמלות נזף פישר בראשי הבנקים וטען כי הם אינם מתנהלים בשקיפות מספקת ואינם תחרותיים מספיק. הוא קרא להם להפחית את מספר העמלות על מנת שציבור הלקוחות ייהנה יותר. נגיד בנק ישראל קבל גם על רמת השכר הגבוהה של בכירי הבנקים וקרא להם להיכנס לפרופורציות.

בסיום השיחה דרש פישר מהנוכחים לנהוג בבגרות ובאחריות כדי לשמור על המערכת הבנקאית והבהיר כי לא הוא זה שצריך לשמור עליהם. מבנק ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בשיחת עבודה. אנחנו מסרבים להתייחס לתוכן".