יועצי השקעות - האמנם ארה"ב תצמח השנה ב-2.5%?

צ'רלס אוונס, בכיר ב "פד", מעריך כי יש לצפות לצמיחה של 2.5% ■ "השווקים יכולים להיות בטוחים בכך שאנו נספק את ההתאמה המוניטרית הדרושה לסגירת פערים"

כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח בשנת 2013 ב-2.5%, כך התבטא צ'רלס אוונס, בכיר בפדרל ריזרב, היום (ב') באתר CNBC. יתרה מכך, אוונס אף מעריך כי שיעור האבטלה בארה"ב יעמוד על 7.4%, ובשנת 2014, הוא ימשיך וירד ויעמוד על 7% בלבד.

בדברים אלה אוונס מסתמך בין היתר על נתוני התעסוקה הנוכחים. "אינדיקטור טוב לשיפור שוק העבודה, יהיה אם נראה עליה של 200,000 משרות בכל חודש, וזאת לאורך מספר חודשים", הוא אמר. "אנחנו עומדים היום על ממוצע של 150,000 משרות, אבל אנחנו זקוקים לקצב גבוה יותר בגידול התעסוקה, ולפחות תנודתיות", הוא קבע.

הוא הסביר כי יצירת מיליון משרות במהלך 6 חודשים תהיה בעלת השפעה מהותית, אולם צמצום האבטלה לרמה של 6.5%, תדרוש זמן רב יותר, ככל הנראה עד אמצע שנת 2015. לדבריו, למדיניות המוניטרית עליה החליט ה "פד" יש תפקיד חשוב מאוד בתהליכי שיקום הכלכלה. "השווקים יכולים להיות בטוחים בכך שאנו נספק את ההתאמה המוניטרית הדרושה לסגירת פערים", הוא אמר.

בהתייחסו לצוק הפיסקלי אמר אוונס כי השפעת הצוק נכון להיום, היא פחות או יותר ההשפעה שהוא ציפה שתהיה, כאשר ערך את תחזית הצמיחה אשתקד. עם זאת, אוונס התומך במדיניות המוניטרית בה נוקט ה "פד", מציין כי יש להיזהר מצעדים אגרסיבים מדי.

"ארה"ב חייבת לייצב את כלכלת הסקטור הציבורי", הוא אמר. "אבל היא תהיה חייבת לפעול בהדרגתיות, אם אנו רוצים למנוע פגיעה נוספת בכלכלה או מיתון", הוא הזהיר".

יועצי השקעות, כיצד יראה תיק ההשקעות שלכם בשנת 2013? הצטרפו ליועצי ההשקעות האחרים בבנית תיק ההשקעות הוירטואלי של היועצים. פרטים כאן.