לקראת גל ההתייקרויות: ועד הבית עשוי להתייקר ב-10%

תמיר מינץ, יו"ר האיגוד הישראלי לניהול ואחזקת מבנים ומנכ"ל מ.מ.מ. פלטיניום טוען כי התייקרות החשמל ב-10%, המע"מ ב-1% והעלייה בשכר המינימום יגרמו לעלייה של כ-10% בועד הבית

לקראת גל ההתייקרויות הצפוי בחודשים הקרובים, תמיר מינץ, יו"ר האיגוד הישראלי לניהול ואחזקת מבנים ומנכ"ל מ.מ.מ. פלטיניום, מזהיר כי גם דמי הניהול בבניינים משותפים צפויים להתייקר אף הם בכ-10%. זאת, לאחר שהתייקרו ב-25% מאז אוגוסט 2011.

כאמור, החשמל צפוי להתייקר ביותר מ-10% בתחילת 2013, וכעת צופים התייקרות גבוהה יותר בשל סבסוד האנרגיה הירוקה, המע"מ עלה ב-1%, שכר המינימום עלה באוקטובר האחרון, ושיעור הפרשות המעסיק לפנסיה עלה אף הוא וצפוי לעלות בכל שנה עד שנת 2014. מינץ טוען כי ההתייקרויות הללו עשויות לגרום לעלייה של ועד הבית.

"בבניינים משותפים, ובייחוד בבניינים גבוהים, עליית מחיר החשמל, מייקרת באופן משמעותי את עלויות האחזקה. חשוב להבין שהמערכות המתוחכמות בבנייני מגורים גבוהים צורכות חשמל בהתאם. לכך מתווספת העלאת שכר המינימום ב-200 שקלים, ל-4,300 שקל לעובד באוקטובר האחרון, והגידול בהפרשות לפנסיה של המעביד" טוען מינץ. "הרי מדובר בעובדי ניקיון, אחזקה, שמירה וגננוּת, ואלו בדיוק העובדים המועסקים על ידי חברות הניהול".

מינץ מוסיף שבשנה האחרונה החלה אכיפה מוגברת על חברות הקבלן של עובדי הניקיון והאבטחה, והן העלו את עלות העבודה לחברות הניהול בשל הצורך לעמוד בדרישות הרישיון מטעם משרד התמ"ת, והדבר משתקף בעלויות דמי הניהול.