סקר מנהלי הקרנות: התאבון לסיכון בשיא של 9 שנים

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ינואר 2013 מצא גידול בסנטימנט השורי של המשקיעים במקביל לחזרתה של הכלכלה הגלובלית לנתיב הצמיחה

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ינואר 2013 מצא גידול בסנטימנט השורי של המשקיעים במקביל לחזרתה של הכלכלה הגלובלית לנתיב הצמיחה - החל המעבר הגדול של המשקיעים מאג"ח לשוק המניות.

לפי הסקר, עדכני לינואר 2013, נראה כי המשקיעים הגלובליים נכנסו ל-2013 בשמחה - אך עדיין אינם מתלהבים. ההקצאה למניות בתיקי ההשקעה היא הגדולה ביותר מאז פברואר 2011 ואמון מנהלי התיקים בכלכלה הגלובלית הוא בשיעור הגבוה ביותר מאז אפריל 2010.

תאבון המשקיעים לסיכון הוא הגבוה ביותר מזה תשע שנים. מספר הולך וגדל של משקיעים, בעיקר באירופה, סבורים כי שוקי המניות מתומחרים בחסר וכתוצאה מכך הקטינו את ההקצאה למזומנים ל-3.8% לעומת 4.2% בחודש דצמבר. זוהי התוצאה החיובית ביותר של מדד הנכונות להחזיק בנכסים בעלי סיכון יתר מאז אפריל 2011.

חשש המשתתפים בסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ינואר 2013 מהמשבר הפיסקלי האמריקני ירד ב-20% בחודשיים האחרונים על אף שהם עדיין רואים בו את האיום הגדול ביותר לשווקי הנכסים. 63% מהמשתתפים בסקר צופים כי הכלכלה הסינית תתחזק במהלך 2013 אבל אחד מכל שבעה נשאלים רואה בנחיתה הקשה של השוק הסיני את הסיכון מספר אחת.

הסנטימנט השורי של המשקיעים משקף אמון הולך וגדל בהתאוששות כלכלית. 59% צופים כי הכלכלה הגלובלית תתחזק ב-2013 לעומת 40% בחודש הקודם, הצפי החיובי ביותר של פנל הנסקרים מאז אפריל 2010. מספר הולך וגדל של המשיבים לסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ינואר 2013 צופה גם גידול באינפלציה.

"בעקבות פתרון המצוק הפיסקלי האמריקני, הסנטימנט רשם גידול. מחצית מהמשקיעים צפויים למכור את אחזקותיהם באג"ח ממשלה על מנת לקנות מניות בעלות בטה גבוהה יותר וזאת בהתאם לציפיות לגידול בצמיחה ובאינפלציה", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת המחקר של מריל לינץ'.

"על אף שהסקר מצא "כיסי" התלהבות, תמחור החסר באירופה צפוי לתמוך בשוק המניות אלא אם הצפי לגידול ברווחים לא יתממש", הוסיף ג'ון בילטון, אסטרטג ההשקעה לאירופה במריל לינץ'.