קריאה לשר התחבורה: התערב בנעשה בנמל אשדוד

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר: "מדוע לא נשמע קולו של שר התחבורה שבגיבוי הממשלה 'יעשה סוף' להפקרות הזו?"

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר, דורש משר התחבורה ישראל כץ ומההסתדרות להתערב בנעשה בנמל אשדוד. "מדוע לא נשמע קולה של ההסתדרות במשבר הזה, שעלול לפגוע בעובדים אחרים, חלשים יותר, במפעלים שייפגעו מהנזקים?", אמר אתמול שפר.

"איפה האחריות שלה? ומדוע לא נשמע קולו של שר התחבורה שבגיבוי הממשלה 'יעשה סוף' להפקרות הזו? מן הראוי כי ממשלת ישראל תדאג להובלה ימית סדירה. 98% מסחר החוץ של ישראל עובר בדרך הים, ומחובת הממשלה לדאוג לסדירותה של הובלה זו", שאל.

לדברי שפר, "אנחנו מתנהלים כמו רפובליקת בננות. עובדי הנמל עושים כרצונם והנזקים לבעלי המטענים הולכים וגדלים. יצואנים מפסידים עסקאות כי אינם יכולים לעמוד במועדי אספקה, ויש איום על העבודה הסדירה במפעלים שאספקת חומרי הגלם אליהם תשובש. לא יתכן כי לאחר חודשים ארוכים של עיצומים בבתי המלאכה של הנמל, שגרמו לשיבושי עבודה קשים, ולאחר שפיצו את העובדים בסכומי כסף גדולים, שוב תשובש העבודה בנמל, הפעם על ידי עובדי התפעול".

שפר הוסיף כי "התחושה היא של 'אני ואפסי עוד' של עובדי נמל אשדוד: עם שכר ש'מככב' שנים בראש סולם השכר במגזר הציבורי, הם הפנימו מצב שבו אין לשלטון כח להתמודד אתם, והם מקבלים תמיד את מה שהם דורשים - הכל על חשבון המדינה, בעלי המטענים ונהגי המשאיות ששורפים שעות עבודה ללא תשלום בנמל אשדוד, תוך התעלמות מהמצב הכלכלי הקשה במשק, כאשר לעובדים רבים קשה לגמור החודש, והרי סופם של הנזקים הנגרמים מהעיצומים בנמל להגיע לכיסו של כל משק בית בישראל. העובדים עושים פלסתר את מאמצי ההנהלה להפוך את נמל אשדוד לנמל מרכזי של החברות הגדולות לפני ואחרי המעבר בתעלת סואץ, ולמעשה כורתים את הענף שהם יושבים עליו".