נעילה מעורבת באירופה לאחר נאומו הפסימי של יונקר

ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו סבור כי התחזקות האירו מאיימת על כלכלת היבשת ■ סוגיית תקרת החוב האמריקנית ממשיכה להטריד את המשקיעים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע הצהרותיו של ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, כי התחזקות האירו מאיימת על כלכלת היבשת.

ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, ז'אן-קלוד יונקר, המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג, ציין היום כי התחזקות האירו כנגד הדולר מהווה סיכון חדש לכלכלה האירופאית - דווקא בזמן בו כלכלנים רבים מציינים כי נראה שהמשבר האירופי נמצא בריסון.

בארה"ב, סוגיית תקרת החוב האמריקאי ממשיכה גם היום להטריד את המשקיעים בוול סטריט - בעוד המחוקקים בארה"ב ינסו לאשר את העלאתה, בכדי למנוע "שיתוק" של הממשל כבר בעוד כחודש. בסיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

ירידות גם באסיה

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה שלילית לראשונה מזה 3 ימים, לאחר נעילה מעורבת בוול סטריט אמש, ובעוד סוגיית תקרת החוב האמריקנית ממשיכה להטריד את המשקיעים.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, יורד בכ-0.5%, על רקע הספוקלציות באשר לאמינות נתוני הצמיחה, היצוא והיבוא של סין - אשר צפויים להתפרסם בהמשך השבוע. היום התפרסמו נתוני הזמנות המכונות ביפן לחודש נובמבר, שעלו בכ-3.9% לעומת אוקטובר (בשוק ציפו לעלייה של כ-0.3% בלבד).

"אנו רואים מניות רבות שנמצאות במצב של קניית יתר", אמר נאדר נאימי, מנהל השקעות ב-AMP Capital Investors, המנהלת יותר מ-126 מיליארד דולר. "השווקים צריכים לבצע תיקון לפני שנחזור לעליות, ובכל זאת - הנתונים הבסיסיים חיוביים, אז זה לא יהיה תיקון עמוק, רק כמה התאמות. השווקים אף פעם לא עולים בקו ישר".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]