אלי ונציה מונה למנהל עסקים ראשי בחברת אס.די.אס

אס.די.אס עוסקת בתחום מערכות לראיית לילה ■ ונציה יחזור במשרה מלאה לאותו משרד שבו עבד עד 2010, וימשיך להחזיק בחברת LDS שבבעלותו

אלי ונציה, מי שהיה מנכ"ל חברת ITL שעסקה בייצור מוצרים ללוחמי חי"ר, בדגש על תחום ראיית הלילה, חוזר לתחום הפעילות המוכר לו. אמש הודיעה חברת SDS, המייצרת גם היא מערכות לראיית לילה בתחומים שונים, על מינויו של ונציה כמנהל העסקים הראשי של החברה.

אס.די.אס היא החזקתה היחידה של חברת סטאר נייט (83.5%), שבשליטת איש העסקים מוטי סולומון (48.6%). סולומון, המשמש כמנכ"ל שתי החברות, יישאר לעת עתה בתפקידו. עם פרישתו מ-ITL לאחר רכישתה על ידי אלביט ב-2010, הציע סולומון לונציה להצטרף לאס.די.אס, אולם האחרון העדיף לפנות לעסקים פרטיים.

ונציה רכש עם שותפים נוספים את נכסיה של חברת LDS, שפיתחה מכשיר שבו סורק לייזר, אשר מתריע בתוך שניות ספורות אם קיים חומר נפץ במיכל או בבקבוק הנבדק. ונציה ימשיך להיות הבעלים של חברה זו, כאשר תפקידו באס.די.אס יהיה במשרה מלאה.

לא רק שונציה חזר לתפקיד שאותו מילא בעבר, אלא הוא חזר לאותו משרד שאותו פקד בין השנים 2006-2010. לפני כמה חודשים העבירה אס.די.אס את משרדיה בפתח תקווה לרחוב הגרניט בעיר, בדיוק לבניין שבו היו בעבר משרדיה של ITL, שפעילותה הועברה לנס ציונה עם הרכישה ב-2010.

צבר הזמנות בסך 104 מיליון שקל

אס.די.אס היא חברה תעשייתית-ביטחונית שפועלת בשלושה תחומים: מוצרי ראיית לילה, השבחת כלי טיס ומערכות מוטסות, וייצור מוצרי בטיחות לתעשיות הביטחוניות. נשיא החברה הוא האלוף במיל' גיורא איילנד. בשנים האחרונות ביצעה החברה כמה רכישות של חברות. במקביל, נרשמה ירידה בהכנסותיה, דבר שהקשה עליה לחלק דיבידנד שאותו הייתה צריכה סטאר נייט לשם תשלום חובות האג"ח שלה.

את תשעת החודשים הראשונים של 2012 סיימה אס.די.אס עם הכנסות של 130 מיליון שקל - ירידה של של 20.7% ביחס לתקופה המקבילה. התכווצות שורת ההכנסות נבעה מעיכוב באספקות בתחום מוצרי ראיית לילה, וכן מסיום פרויקטים גדולים של השבחת מערכות מוטסות. הירידה בהכנסות, לצד עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות בשל רכישת החברות, הובילו לכך שהחברה סיימה את תקופה זו בהפסד של 18.7 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של 8.1 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2011. עם פרסום הדוח בסוף חודש נובמבר, הסתכם צבר ההזמנות של החברה בכ-104 מיליון שקל.

בדוחות האחרונים הפנו רואי החשבון של החברה, משרד דלויט ברייטמן אלמגור, לכך שאס.די.אס אינה עומדת באמות מידה פיננסיות באשר לאשראי בנקאי לטווח קצר בהיקף של 27 מיליון שקל, וכן שאין בקופתה, נכון לאותו זמן, את המזומנים הדרושים לתשלום האג"ח הקרוב במאי 2013, בהיקף של כ-13 מיליון שקל.

אגרות החוב של אס.די.אס, בהיקף של כ-45 מיליון שקל, נסחרות היום בתשואה של 55%. אלו של החברה האם, סטאר נייט, לה הערת "עסק חי" נסחרות בתשואה של 37%. מתחילת 2012 איבדה מניית אס.די.אס 59% מערכה, והיא נסחרת היום לפי שווי של 33 מיליון שקל.